Krizí duševního zdraví mladých mohou pohnout ředitelé škol. Co jim v tom brání?

Vojtěch Petrů, Fatima Rahimi

Ředitelé tuzemských škol mají téměř absolutní moc, ale také na nich leží až nezvládnutelné množství práce a odpovědností. A jsou to téměř výhradně právě oni, kdo může zařídit, aby škola předcházela krizi duševního zdraví dětí a studentů.

Ředitelé nad sebou nemají výraznou moc kontrolních instancí. Tím pádem také nastavují kulturu pracovního prostředí — a ta pochopitelně dopadá na celkovou atmosféru ve škole, v posledku tedy i na duševní zdraví dětí a studentů. Ilustrace Šárka Motyčková

Ředitelé — právě oni mohou být na českých školách největšími hybateli změn, ale naopak i pověstnými žábami na prameni. Shodují se na tom odborníci i lidé z praxe, s nimiž Deník Referendum hovořil při práci na seriálu Škola úzkostí, který se věnuje krizi duševního zdraví u dětí a mladých lidí. Ředitelé mají v rámci českého vzdělávacího systému zcela zásadní postavení: jsou pedagogickými lídry i ekonomickými a organizačními manažery současně.

×