Pražské moto cyklo války
Filip OutrataBoj proti cyklistům a za práva údajně omezovaných řidičů automobilů je projevem hlubšího střetu, ve kterém jde o udržitelné životní prostředí pro všechny obyvatele Prahy. A to bez nějaké formy omezení automobilismu prostě nepůjde zachovat.
Na kole po Praze jsem začal jezdit za první covidové uzávěry. Do té doby jsem si myslel, že to prostě není možné. Příliš aut a hustá doprava, moc úzké ulice, zkrátka „na kole po městě se jezdit nedá“.
Když ale jarní ulice, náměstí, mosty a náplavky náhle osiřely, dalo se jezdit úplně všude. A tak první cyklistická zkušenost s městským centrem a ježděním po městě byla rovnou z říše snů.
Po dvou a půl roce pravidelného dopravování se na kole po Praze jsem dospěl k několika poznatkům. Pražští cyklisté se, nepřekvapivě, pohybují většinou tam, kde mají lepší podmínky. Některé čtvrti jsou zkrátka pro jízdu na kole vhodnější než jiné a těžko se s tím dá něco zásadního pořídit. V Holešovicích se jezdí na kole lépe než na Vinohradech, a ani při nejlepší politické vůli, která dnes na Praze 2 ovšem chybí, se to příliš nezmění.