Promarněná příležitost. Auta mají opět přednost před cyklisty

Michal Kalina

Nová stavební vyhláška z dílny Ministerstva pro místní rozvoj nereflektuje současné trendy. Bartošův resort do vyhlášky nezařadil parkování jízdních kol či možnost nestavět parkovací stání pro auta tam, kde nejsou potřeba.

S jedinou výjimkou, která se týká školských zařízení, zůstalo ve vyhlášce opomenuto parkování pro jízdní kola. Proč mají být nadále v případě parkování v budovách zcela zvýhodněna auta, jejichž zábor veřejného prostoru je desetkrát větší než v případě jízdního kola, a navíc přispívají ke klimatickým změnám? Foto Alpha, Flickr

Spolu s novým stavebním zákonem by měla být přijata i nová stavební vyhláška, která má nahradit dosud platnou normu. Její návrh vzbudil pozornost občanských organizací i řady odborníků, protože měnila rozhodující velikost bytové plochy pro výpočet parkovacích stání aut ze 100 m2 na 70 m2. Víc parkovacích míst nakonec by znamenalo více aut v ulicích, což lze kromě logiky věci doložit i zahraničními výzkumy. Zároveň by takový krok znamenal prodražení výstavby již tak nedostupných bytů, zejména sociálního a družstevního bydlení.

×