Babišova charita v jeho vlastních médiích. Nadaci Agrofert nejčastěji propaguje holdingový tisk
Vojtěch BergerAndrej Babiš využívá svá média pro vylepšování vlastního image. Šéfovi hnutí ANO pomáhá i deník Mladá fronta Dnes a jeho přílohy či web. Propaguje hlavně nadaci Babišova holdingu Agrofert, která podporuje rodiče-samoživitele.
Zprávu, že Nadace Agrofert navýšila pro letošek rozpočet mimořádně až na 150 milionů korun, si mohli přečíst zaměstnanci Babišova holdingu v letním čísle Magazínu Agrofert. Do běžných zpravodajských médií by podobné „reklamní sdělení“ nemělo asi šanci proniknout, kdyby ovšem část z nich nepatřila právě Agrofertu.
O tom, že nadace navýšila své prostředky, v dubnu informoval i deník MF Dnes a jeho webový portál iDnes z vydavatelství Mafra spadajícího právě pod Agrofert. Stejný text přinesl i server Lidovky.cz, rovněž ze stáje Mafry.
Ten, který se stará
Ve stejné době, tedy letos v dubnu, přitom Andrej Babiš tváří v tvář uprchlické vlně z Ukrajiny kabinetu Petra Fialy předhazoval, že se „nestará o české občany, například samoživitelky“.
„Máme milion zdravotně postižených, já všechny příjmy dávám samoživitelkám, mluvím s nimi, vím, jaký mají život, kolik z nich čekalo na byt a musely měnit ubytovny i třikrát. Nebyly byty. Teď najednou jsou. Tak fajn. Ale potom měřme stejně Ukrajincům i českým občanům,“ řekl Babiš v rozhovoru pro Novinky.cz. Jeho vlastní časopisy a noviny utvrzovaly své čtenáře v tom, že „Babiš se naopak stará“.