Babišův marketing rozehrál útokem na novináře nebezpečnou partii
David KotoraV sobotu 2. dubna 2022 byl na oficiálním facebookovém profilu bývalého premiéra, nynějšího poslance a předsedy hnutí ANO Andreje Babiše, zveřejněn příspěvek, který lze bez nadsázky označit jako veřejný útok na novináře.
Příspěvek na Facebooku Andreje Babiše s velkou pravděpodobností vznikl v dílně hnutí ANO a třeba na Twitteru ho na oficiálním účtu předsedy ANO neuvidíte. Ta „pravá“ cílovka je totiž jinde. Může se to zdát jako nevinná a legitimní hra na šachovnicovém poli politického marketingu, ale na celé řadě úrovní je to velmi špatný signál, kam oficiální komunikace bývalého premiéra dlouhodobě spěje.
První výrazné nebezpečí vidím v otevřeném útoku na novinářku Pavlu Holcovou a nejen ji, ale i na její redakci investigace.cz a de facto na další novináře z mezinárodní investigativní sítě Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) a International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ), se kterými mimochodem naše globální protikorupční hnutí Transparency International dlouhodobě spolupracuje.
Nenávist vůči novinářům nesmí být v demokratickém a právním státě tolerována a už vůbec ne podporována ze strany zákonodárců. Zapomněl snad poslanec Babiš na nájemnou vraždu slovenského novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky Martiny Kušnírové?
Další nebezpečí vnímám v účelovém šíření dezinformací o subjektech z mediální či nevládní scény, které upozorňují na kauzy Andreje Babiše. Dezinformace jsou globální problém, v době pandemie a probíhající války na Ukrajině hrají velmi důležitou roli v propagandě. Sdílet je na oficiálním účtu člena Sněmovny je minimálně nezodpovědné.