Papež zase jednou o gayích
Ivan ŠtampachPapež František vnesl do římskokatolické církve silný důraz na lidskoprávní otázky. Jeho slova by však častěji a důsledněji měly doprovázet i skutky. Také proto, že lidská práva pro církev rozhodně nejsou přirozenou prioritou.
Překvapivou pozornost vyvolalo gesto papeže Františka vůči čtyřiceti lidem z italské organizace La Tenda di Gionata (Jonatanův stan). Přijal je na náměstí sv. Damase, což je malý obdélníkový prostor vedle Svatopetrské baziliky a Sixtinské kaple, ale už ve vnitřní, veřejnosti jinak nepřístupné části Vatikánu.
Organizace se jmenuje podle biblické postavy Jonatana, syna prvního izraelského krále Saula, který se stal spojencem Davida, dalšího krále. Chránil ho před Saulovými úklady. V biblické 1. knize Samuelově čteme o jeho lásce k Davidovi, že Davida z duše miloval. Když byl Jonatan usmrcen v bitvě s Pelištejci, David zpívá chvalozpěv, mimo jiné: „…byls ke mně pln něhy, tvá láska ke mně byla podivuhodnější nad lásku žen“.
Křesťanští odpůrci partnerského soužití mužů nebo žen vybírají z Bible místa, která se zdají soužití lidí stejného pohlaví odmítat. Lidé, které papež přijal, jsou rodiči potomků s homoerotickými preferencemi. Názvem svého uskupení zřejmě chtějí ukázat, že v Bibli, která je pro ně závazná, se v této souvislosti odmítá spíš násilí nebo rozmařilost, pro hluboký osobní vztah bez ohledu na pohlaví tam ale lze najít oporu.
Neodehrálo se toho zase tolik, že by to stálo za velkou pozornost. Papež skupině rodičů řekl, že Bůh miluje jejich děti. Základním poselstvím křesťanství o Bohu je právě toto. Že Bůh z lásky a pro lásku stvořil lidi a celý jejich svět. A v křesťanské části Bible dokonce čteme, že Bůh je láska.