Naší zbraní je solidarita
Petr BittnerMilitantní štváči vyzývají z obrazovek ke zbrojení Evropanů. Následují tak Breivikův manifest. Jak to, že demokracie neumí podobnému úpadku čelit? Jak dnes vypadá dialog liberála s fašistou, a z čeho pramení náš pocit bezmoci?
Světlana Witowská: „A co od těch žen očekáváte?“ (smích)
Kuras: „Že ty muže poženou, aby se naučili střílet.“ (smích)
Witowská: (smích) „Vážení přátelé, to je vše, děkujeme za pozornost, následují Události.“
Měli bychom si klást vážné otázky. Kde se nachází společnost, jejíž hlavní veřejnoprávní médium prezentuje houfování ke zbrojení na obranu evropské kultury jako hodné smíchu?
Spisovatel a „panwerich islamofobie“ Benjamin Kuras dal v jednom z nejskandálnějších vysílání pořadu Interview ČT24 průchod všem symptomům komplexu sexuální méněcennosti vůči africkým imigrantům.
Kdyby mohl záznam toho rozhovoru zhlédnout Anders Breivik, cítil by se triumfálně. V nových touhách po „obraně evropské kultury se zbraní v ruce“ ožívá i odkaz jeho masakru třiadevadesáti norských vlastizrádných sluníček.
Jak je možné, že demokracie zase prohrává?
Křesťanské, resp. křesťansko-židovské kořeny, si dnes do úst berou nejčastěji ti, kteří o těchto slovech (nikoliv významech!) neměli včera nejmenší potuchy. Netřeba snad dodávat, že takové zastánce „křesťanských kořenů Evropy“ ani nenapadne se podle nějakých křesťanských kriterií mravnosti chovat. Že jim to většina lidí „baští“ je dáno tím, že tato většina nemá o křesťanství ani potuchy.
Jiří Vyleťal
Ani dnes si z toho však žádné ponaučení, jak se zdá, nevezmeme.
"Stará Evropa 'křesťanských kořenů' potřebovala holokaust, aby se začala honosit kořeny 'křesťansko-židovskými'. Bude i dnešní Evropa potřebovat svůj fašistický otřes ..?"
Musíme dnes bojovat proti fašismu, i když víme, že na výsledku toho boje vlastně nezáleží (taktika protipotratových aktivistů), neboť k rozhodujícímu střetu se zrádným a pokryteckým současným světovým systémem dojde až později. V tom rozhodujícím střetu budou našimi spojenci imigranti, i když si toho sami ani nemusí být vědomi. To oni nám pomohou rozbořit prohnilý dům zapáchajících hodnot staré křesťansko - židovské Evropy. Na jeho troskách pak vystavíme nový, lepší světový systém, systém spravedlivý ke všem, systém solidarismu. Nejprve v Evropě a postupně i v celém světě.
Jinak se solidarizují lidé opačných dispozic, které - vystaveni konfliktnímu prostředí - sjednocuje potřeba agresivní sebeobrany.
Navodit prostředí takové psychické a i fyzické čilosti, kdy dominuje schopnost žít/vyrovnávat se s konfliktní zájmy je vleklý proces, viz východní Německo.
Jak urychlit nápomoc solidárně zabedněným.....toť otázka.
Média dnes píší o tragédii sedmi desítek migrantů, kteří se udusili v mrazícím voze. Jak na ni pohlížet? Stala se v podstatě jen nehoda? Kdo nese odpovědnost?
Určitě by měly rychle padnout "exemplární" tresty převaděčům, kteří z agilních lidí tyjí. Mělo by se rovněž přemýšlet nad azylovými pravidly, jež jsou koncipována jako pozvánka k testu odhodlání a způsobilosti. Z migrantů spousta lidí profituje a chystá se profitovat. Vyvolávání přehnaných nadějí a vln zájemců o globálně víc známou než dostupnou podobu života mohou být v posledku spíše politikou sociálně darwinistického typu, než lekcí humanismu. Mnou (námi) nemilovaný špinavý kšeft, coby trvající vítaný, ba zásadní zdroj kapitalistické společnosti a jejího růstu, nečekají zatím větší regulace.
a) někteří na levici nechtějí pouze stejné příležitosti, ale i rovnost výsledku
b) mnozí jiní sice o stejných příležitostech hovoří, ale, co tak z povzdálí pozoruji přes La Manche
pokud si někdo z pracující chudiny stýská, že ve škole je nadpoloviční většina dětí, které neumí anglicky a vzdělání jeho dětí tímto dostává na frak, zastane se ho konzervativec, od liberálů dostane vynadáno do rasistů. Příslušný liberál do takové školy své děti samozřejmě nepošle.
Četla jsem rozhovor s jedním migrantem v Německu. Přišel, tuším, z Nigérie, pracoval v Lýbii, dařilo se mu dobře. Vypukl konflikt. Vydal se nelegálně do Evropy. Je v šoku, nechápe, že se má hůře než v Lýbii.
Paní Pekárková také psala, že kolem sebe vidí hodně lidí z Nigeru..., kteří by se rádi vrátili z Británie domů, neb se jim nedaří, ale nevědí jak. Jsou v pasti.
Dnes jsem našla na jednom fóru příspěvek Brita, který žije v Němecu. Uváděl, že potkal v Srbsku emigranty ze Sýrie. Nikdo nechtěl v Srbsku zůstat, všichni chtěli do Německa. Měli představu, že tak okamžitě najdou práci ve vlastním oboru.
Ona je tu otázka kurzu - za dolar se dá v Nigeru koupit jídlo na celý den, v Bonnu se za dolar nedá koupit ani káva. To si ne každý v Nigeru a jinde uvědomuje.
Plus mnozí z migrantů zřejmě přehánějí svůj úspěch. A. Merah psal ve vzpomínkách na svého bratra (Můj bratr, ten terorista) o tom, že doma dostal od otce dárek jenom několikrát. Všechny peníze šly s cílem získat postavení v rodné komunitě na dary příbuzným a známým v Alžíru.