Zakázat reklamu na fosilní paliva? S tabákovými výrobky jsme to už udělali
Radek KubalaV Evropě i po celém světě sílí tlak občanské společnosti na zákaz reklamy na spalování fosilních paliv. Nejednalo by se přitom o novou věc. Jako společnost jsme se například již dohodli na nepřijatelnosti propagace tabákových výrobků.
V historii lze vysledovat jen málo tak výrazných úspěchů občanské společnosti proti zdánlivě všemocné propagandě velkého byznysu, jako je zákaz reklamy na tabákové výrobky. Z původního symbolu svobody pěstovaného reklamní mašinérií tabákových společností se kouření stalo činností, na kterou se společnost kvůli škodlivosti na zdraví dívá úkosem.
Úspěchy tisíců lékařů, vědeckých kapacit a občanských aktivistů v boji proti tabákovému průmyslu nejlépe dokládá fakt, že ve většině civilizovaných zemí včetně České republiky je dnes reklama na tabákové výrobky zakázaná či striktně regulovaná a státy přijímají opatření, jak kouření omezovat ještě více. Propagovat dnes kouření je prostě považováno za nemorální.