Zakázat reklamu na fosilní paliva? S tabákovými výrobky jsme to už udělali

Radek Kubala

V Evropě i po celém světě sílí tlak občanské společnosti na zákaz reklamy na spalování fosilních paliv. Nejednalo by se přitom o novou věc. Jako společnost jsme se například již dohodli na nepřijatelnosti propagace tabákových výrobků.

Úspěchy tisíců lékařů, vědeckých kapacit a občanských aktivistů v boji proti tabákovému průmyslu nejlépe dokládá fakt, že ve většině civilizovaných zemí včetně České republiky je dnes reklama na tabákové výrobky zakázaná či striktně regulovaná. Ještě nedávno tomu tak ale vůbec nebylo. Foto WmC

V historii lze vysledovat jen málo tak výrazných úspěchů občanské společnosti proti zdánlivě všemocné propagandě velkého byznysu, jako je zákaz reklamy na tabákové výrobky. Z původního symbolu svobody pěstovaného reklamní mašinérií tabákových společností se kouření stalo činností, na kterou se společnost kvůli škodlivosti na zdraví dívá úkosem.

Úspěchy tisíců lékařů, vědeckých kapacit a občanských aktivistů v boji proti tabákovému průmyslu nejlépe dokládá fakt, že ve většině civilizovaných zemí včetně České republiky je dnes reklama na tabákové výrobky zakázaná či striktně regulovaná a státy přijímají opatření, jak kouření omezovat ještě více. Propagovat dnes kouření je prostě považováno za nemorální.

Neustálý tlak

×