„Vaření na plynu je cool!“ Američtí plynaři sází na influencery
Adam Rektor-PolánekPlynařská lobby v USA lije od loňska peníze do internetové reklamy. Součástí kampaní je i najímání hvězd Instagramu a dalších sociálních sítí. Jde tu o pokus ovlivnit budoucnost energetiky a zároveň o zvýraznění posledních píár trendů.
„Vaření na plynu je cool,“ hlásá na svém Instagramu mladá americká kuchařka a influencerka Amber Kelleyová. Není sama — podobných příspěvků chválících rychlost, efektivitu a přirozenost plynu v domácnosti v poslední době přibývá. Může za to lobby Americké plynárenské asociace (AGA), která hvězdám a populárním uživatelům sociálních sítí platí za propagaci plynu a jeho využití.
Již od začátku loňského roku lze na sociálních sítích najít desítky influencerů s někdy až statisíci sledujících, kterak pózují před plynovými sporáky nebo fotí jídla, které lze údajně „uvařit jen na plynu“. Podle pozorovatelů si tímto způsobem AGA kupuje vliv na Facebooku, TikToku, ale především právě na Instagramu, kde vytvořila trend #cookingwithgas (vaření na plynu).