Kuřata z Albertu: týrání a dvojí standard
Pavel BuršíkKampaň supermarketů Albert postavená na udržitelnosti a ohleduplnosti je klamná. Záběry z velkochovů ukazují utrpení prodávaných kuřat a dokládají, že Albert v Evropě uplatňuje dvojí standard.
Síti supermarketů Albert se v České republice nebývale daří. Ekonomicky pro ni byly poslední roky dokonce rekordní. Řetězec svůj zisk meziročně zvýšil o 87 procent na dvě miliardy korun. Tržby vzrostly o takřka deset procent na 66,75 miliardy korun.
K těmto výborným hospodářským výsledkům jistě přispěl i propracovaný marketing. Albert ve své komunikaci nejvíce ze všech maloobchodních řetězců pracoval s koncepty udržitelnosti a ohleduplnosti, včetně údajně řádné a nadstandardní péče o zvířata, jejichž maso ve svých prodejnách prodává.
„O naše kuřátka je dobře postaráno!“, „Spojili jsme se s farmami, kde se kuřata mají královsky“, „Stojí za to jíst lépe“ a další hesla zní z Albertových reklam v televizi, na internetu či v prodejnách. Albert tak zjevně cílí na hodnotově orientované zákazníky, pro které je důležité, co svým spotřebitelským chováním podporují.
Jak ale ukázaly aktuální investigativní záběry ze tří českých velkochovů, z nichž Albert svá kuřata odebírá, realita by od manipulativního greenwashingového nátěru nemohla být odlišnější. Na záběrech, které zveřejnil spolek OBRAZ — Obránci zvířat, vidíme přeplněné haly bez oken, v nichž se na každém metru čtverečním tísní desítky kuřat. Tato kuřata zjevně nejsou v dobrém stavu. Hroutí se pod vahou svých přešlechtěných rychle rostoucích těl, především prsní svalstvo mají nepřirozeně obrovské.