V Evropě za pandemie přibylo cyklistů. Nejvíce tam, kde staví cyklostezky
Adam Rektor-PolánekPočet obyvatel dopravujících se po jednotlivých evropských městech na kole se v uplynulém roce zvýšil o 11 až 48 procent. U horní hranice tohoto rozpětí jsou přitom ta města, která nabídla cyklistům novou infrastrukturu.
Čím víc cyklostezek, tím víc cyklistů. Takto by se dal parafrázovat závěr, ke kterému došla nedávná studie berlínského výzkumného střediska Mercator. Její autoři analyzovali data ze 106 evropských měst a mimo jiné zjišťovali, kolik lidí začalo během pandemie využívat k dopravě kolo. Cyklistů dle jejich zjištění přibylo všude, a to v rozmezí 11 až 48 procent. Velikost nárůstu se přitom ukázala být takřka přímo úměrná počtu nových cyklostezek, které města začala za pandemie otevírat.
„Co je známo o autech, platí i pro kola: četnost jejich užívání se odvíjí od infrastruktury. Cyklisté ve městech sice mají možnost jezdit téměř všude, přítomnost vymezených stezek ale podíl využívání daného způsobu dopravy zvyšuje,“ komentuje studii na Twitteru jeden z jejích autorů, akademik Sebastian Kraus.