Pirátské úsilí legalizovat konopí zaslouží podporu. Ví to i Okamura
Petra DvořákováNěkterá média se pohoršila nad průvodem za legalizaci konopí, v němž policie zabavila i extáze a pervitin a jehož se účastnili i Piráti. Konopí není vstupní branou ke drogám. Potvrzují to zkušenosti států, které již legalizovaly.
Obzvlášť lidé z národoveckých či proruských kruhů v okamžicích zoufalé absence protiargumentů nálepkují Piráty jako „feťáky“ či „smažky“. Piráti u nás totiž jako jediná parlamentní strana dlouhodobě prosazují legalizaci konopí pro rekreační účely. Předseda strany Ivan Bartoš má navíc dredy a předsudky neúprosně našeptávají, že kdo má dredy, ten přece hulí, ba dost možná i fetuje.
Jenomže Bartoš nehulí a pakliže ho náhodou spatříte s lahváčem, po bližším zkoumání zjistíte, že je nealko. Na rozdíl od většiny české populace nekonzumuje ani drogu, která u nás každoročně zabije téměř stonásobně více lidí než pervitin a heroin dohromady, tedy alkohol.
I kdyby tomu tak nebylo, příležitostný joint by z něj feťáka rozhodně nedělal. Nálepky jako „droga“, „feťák“ či „smažka“ koneckonců závisí na konkrétním kulturně-společenském uspořádání a hlavně legislativě dané země. V mnoha koutech světa chybí alkoholová kultura, jak ji známe u nás, zato si v nich můžete „smotnout brko“ hašiše za bílého dne v kavárně nebo po večeři potáhnout z opiové dýmky, kterou vám podá vlastní otec.
U nás se zase vesele „leje“ a titíž lidé, co neřeknou ani slovo proti alkoholu, označují konopí za drogu a její uživatele za feťáky. Kdyby přitom konopná prohibice bývala nikdy nezačala, pravděpodobně by se ani ti nejslušnější z nejslušnějších nad existencí jointů nepozastavovali. Z téhož důvodu legalizační aktivisté přestávají používat slovo „marihuana“, očerněné v důsledku prohibičních kampaní, a hovoří místo toho o konopí.
Okamura pár let zpátky: Dekriminalizace drog je nejhorší sen mafie
O víkendu se Piráti tak jako každý rok zúčastnili pochodu za legalizaci konopí Million Marihuana March. Akce se poprvé konala také pod záštitou pražského primátora, tedy Piráta Zdeňka Hřiba.
Pivo bylo symbolem bohatství, mohli jste si ho dovolit jen tehdy, pokud jste měli víc než jen na satbu a obživu. Pilo se při slavnostech.
Konopí se používalo v očistných parních lázních podobných dnešním saunám. Byla to očista těla i duše.
Později se k nim přidalo víno.
Osobně bych u tolerance těchto tří šlechetných substancí skončil.
Všechno nad toto, všechno tvrdé, tzn. tabák, tvrdý (pálený) alkohol, pervitin, kokain, heroin atd., bych nekompromisně potíral pod exemplárními tresty.
Myslím, že by byla společnost mnohem zdravější a harmoničtější...
Jako ve všem.
A musím říct, že míra věcí (z lidského úhlu pohledu uměřenost), mne přitáhla ke křesťanství a podle mě je její nalezení vůči přírodnímu světu tím nejdůležitějším, co před lidstvem jako celkem i jednotlivci stojí.
Jen správná míra všeho (od využívání přírodních zdrojů po mezilidské vztahy) může zajistit trvání lidstva na této konečné planetě s konečnými, i když bohatými možnostmi.
Protože nepřetržité kojení působí jako přirozená antikoncepce (jde zřejmě o evoluční adaptaci), ženy zemědělců mohly mít děti dvakrát častěji, a tato výhoda postupně převážila nad všemi nevýhodami. I přes vyšší úmrtnost a horší stravu byla zemědělská společenství hustší a v příznivých obdobích mnohem rychleji rostoucí, a lovce zkrátka převálcovali.
Zároveň se posílil patriarchát a nerovnost pohlaví, protože do nové role "strojů na děti" bylo potřeba ženy náležitě zpracovat...
Jen jsem chtěl upozornit, že i podle mých zkušeností není konopí žádná otevírací droga k těm tvrdším.
A že rozumná konzumace piva, vína nebo konopí může mít i jistou kladnou společenskou roli.
A také, že samozřejmě i na pivě, víně a marihuaně, pokud by byly jediné tolerované, by se našli závislí a s tím spojené negativní jevy........ ale všechny mé nemalé zkušenosti doslova křičí, že ty opravdu zákeřné a společensky nebezpečné, jsou drogy tvrdé.
Jenže jako u mnoha problémů tohoto světa i zde platí, že:
1/ na tvrdých drogách se vydělávají obrovské peníze
2/ jejich vytěsnění by vyžadovalo jistou celospolečenskou sebe-disciplinaci
Takže "to nejde".
Ještě technická: přechod od lovu sběru neznamená automaticky sedentarizaci. Lovci-sběrači jsou často sedentární, jen mají větší akční radius.
Proč lidé přešli k zemědělství? Diamondova teorie vysvětluje spíše mechanismus, podstatný je však účel. Určité území prostě uživí řádově více zemědělců než lovců. A lidé odedávna chtěli populačně expandovat. Že se máme plodit a množit, stojí napsáno již dost dlouho (a lidé to jistě věděli ještě dříve). Průmysl se stal dalším objevem, jak umožnit řádově silnější populaci.
Jejich kriminalizace vede k tomu, že jejich výroba a distribuce se stávají předmětem drogového byznysu a zároveň vytváří náhodné vybrané oběti.
U nás je užívání canabis rozšířenější než v zemích, kde byla mariijuana legalizována.Výroba se ale soustředila do ilegálních velkopěstíren.