Multikulturalismus na pranýři?
Jiří DolejšRealita i užitečná perspektiva soužití různých kultur patří mezi evropské hodnoty. Negování multikulturalismu z dílny antiislamistů, anticikanistů a jiných xenofobů není levicovou myšlenkou.
Nedávno publikoval Daniel Soukup na DR stať „Manifest multikulturní Evropy“. Reaguje v ní na ty, kteří v posledních letech pohřbívají ideologii multikulturalismu. Vybavil jsem si, jak jsem v rámci kampaně v eurovolbách musel reagovat na dotaz, zda KSČM nesdílí názor na odchod multikulturalismu ze scény, když jej náš známý europoslanec Miloslav Ransdorf označil za módní a nebezpečně iracionální záležitost. A sám se přitom přihlásil k pojmu interkulturalismus.
K tématu multikulturalismu v KSČM existuje pestrá diskuse. A v té rozhodně není popírána realita i užitečná perspektiva soužití různých kultur. Patří to také mezi evropské hodnoty. Negování multikulturalismu z dílny antiislamistů, anticikanistů a jiných xenofobů jistě není levicovou myšlenkou.
Když lidé jako Patrick J. Buchanan mluví o ohrožení západní civilizace invazí islámských přistěhovalců, nejde o nějakého guru levice. Nemohu a nechci mluvit za kolegu Ransdorfa, proč se osobně obává, že dnešní multikulturalismus vede k zamlžování identit. A proč kritizuje i projekt osvěty o islámu na školách podporovaný MŠMT. Jistě své názory i co si představuje pod „interkulturalismem“ může objasnit sám.
Každý ta pravidla nezná a obvykle pečlivé redakci DR to uniklo.
To je přesně místo, kde se dá dokázat, že nebereme multi kulti jako idealistickém náboženství, ale zcela prakticky.A tudíž přemýšlíme kolik a kho do EU pustíme.A taky jak si zjednat toleranci vzájemnou a ne jen jednostrannou.
"Dnešním ekvivalentem Samaritána by mohl být dejme tomu sudetoněmecký jehovista (lesbická katolička, evangelický alkoholik, jihočeský buddhista atd. atd. ...), tedy člověk, který je blízko nás, ale není „náš". Často je nám takový člověk víc „cizí" než nějaký Křovák či Eskymák."
Více zde: http://www.reformace.cz/zod/kdo-je-muj-blizni-cislo-93
Pochybuji, že si řekl: má tam být velké písmeno, ale nedám jim ho tam, protože si ho nezaslouží.
Co má za podstatné (a to i v kontextu evropských voleb) je sílící xenofobie, která samozřejmě cílí i na praxi multi kulti. A tady přes respekt k snahám chápat blížné "jiné", tak pochybovače a odpůrce nestačí obracet na víru ale řešit ta selhání která soužití "jiných" ořinášejí.
A v tom (doufám) je i jádro přistupu KSČM, které samozřejmě zmíněná xenofobie vadí velmi. Tedy nejen revoluce v duších, ale i rozumná pravidla.
Ale to podstatnější je Vaše v první odpovědi akcentovaná neschopnost uvažovat o významu vzdělání pro multikulturní společnost. To opravdu není problém dostatku různých osvětových vystoupení, ve kterých se dětem vysvětluje, že muslimové nežerou malé děti bez soli a pepře -- to je problém proměny vzdělávání u nás a prakticky všude v Evropě, aby naše školy už dopředu neprogramovaly neúspěch dětí, které se nemohou opřít o spolehlivé zázemí v rodině zakotvené v "majoritní kultuře" (čti sdílených systémových předsudcích). Drahý a politicky brizantní problém, neskonale vážnější a složitější než těch pár zařízení kombinujících kasárenský a vězeňský režim, která bůhví proč nazýváme azylová.
A neschopnost uvažovat o vzdělání v oblasti systémových předsudků ? Nepřeháníte ? Nebo snad chybí nějaká další erární ideologická doktrína litá norimberským trychtýřem?
A trochu mne zaráží, že standardní režim vízového styku, podmínky politického azylu či udělování pracovních povolení vám připomínají kasárna. To by mne tedy zajímalo co navrhujete za přelomové řešení vy....anarchie našich srdcí v dobré víře, že se vyjeví nae andělská podstata?
P.S. fakt nejste bývalý kantor - češtinář (pokud jde o ten zápal nad gramatickou "nejistotou) ?" Z nominalistické obsese u kolektivních názvů vás nepodezírám...
co takhle se bavit o tématu samotném.
Jáí nejsem xenofób.
Vadí mně islám, který je většinově NESNÁŠENLIVÝ.
Společenské většiny islámských zemí jsou netolerantní a sami se k tomu hlasí ...
Důkaz už byl vícekrát opakován a zřejmě ho nelze zpochynit - protože jinak by se tak už stalo.
Mám na mysli obrovský mezinárodní výzkum veřejného mínění islámských zemí, který je pro mne rozhodující.
Xenofób nejsem, protože nemám problémem ani s černochem ve smyslu rasovém ani s buddhistou ve smyslu náboženském ...
Mám problém výlučně s islámem a v podstatě jenom s ním.
U židů mi vadí privilegia obsažená v trestním právu mnopha zemí (trestnost bagatelizace holocaustu) a vůbec to, čemui se říká politická korektnost.
Politická korektnost je na kordy se svobodným hlásáním slova božího i nebožího, se soukromými pravdami a s těmi principy postmoderny, které tvoří ochranný štít proti fanatismu a vražedným ideologiím XX. století ...
Proto například nebude příliš daleko od pravdy, kdo by mě označil za marxistu, ale ani náhodou nejsem mejen komunista, ale ani k označení socialista se nehlásím
jsem pouze levičák a případně liberál ...
Ono i křesťanství má ve své historii různé kruciáty a násilnou christinanizaci pohanů, Takže neoperujme evropským chalífátem a zlými machometány, ale hlavně diferencujme. V ČR je těžká většina anticikánsky zaměřena, znamená to že jsme netolerantní kultura, kterou by měly sledovat jak nějaké ty džihádiosty ?
Takže k těm pravidlům :" Šaríja nemůže mít apriorní převahu nad naším právem ale to by nemělo mít ani vatikánské právo. A dělat manévry kvůli jedné podivné knize když je běžně na tzrhu a i vydavatel Mein Kampfu byl zbaven stíhání je podivné.