my, idioti, neumíme správně číst, ale pamatujeme si. Takže idiotsky motáme to Vaší vznešené diskuse pod tímto článkem i Vaše příspěvky odjinud. Další problém nás, idiotů -- často neumíme zapomenout ani to, co bychom měli zapomenout ještě než jsme si to přečetli a neprávem pak vrčíme na lidi jako jse Vy, kteří často zapomenou ledacos ještě než to napsali. Pouhá závist plynoucí z nedostatečné duševní hygieny.
Tož se Vám za to vrčení omlouvám, vím, že je zbytečné, ale to víte, my, idioti se někdy neovládáme.
myslím, že nemáte pravdu. Politicky vážná šance na dvojstátní řešení nejméně jednou po čtyřicátých letech byla -- v období před smrtí Jicchaka Rabina (přibližně v letech 1993 - 1995) -- bohužel, smutným potvrzením toho, jak (smrtelně] vážná ta šance byla brána, je Rabinovo zavraždění izraelským teroristickým fanatikem (jakožto jedním z tehdejších teroristických činů v řadě)
Ostatně, když už tu reaguji. Nemyslím, že by bylo moudré nechat rozplynout pojem antisemitismu v obecném rasismu.
Rozplývá se totiž přitom i ostrá naléhavost faktu, že Izrael se zrodil v důsledku špatného svědomí Evropanů -- tedy v důsledku chválihodného pokání, které ale v nereflektovaném europocentrismu vykonal západní svět na cizí úkor. A že je dnes za to potřeba dospěle přijmout evropskou odpovědnost, tedy
za a) dál tvrdě bojovat proti antisemitismu, který jsme se v důsledku zkušenosti nacistického řádění v Evropě naučili odmítat a potlačovat (před touto historickou lekcí byl brán ve většině evropských zemí buď jako součást vládní politiky anebo jako v Čechách ještě lehkovážněji než dnes anticigánismus).
za b) přijmout spoluodpovědnost za současné jednání Izraele, tedy nejen vynucovat příměří, ale aktivně hledat řešení a prosazovat řešení, které napraví naší noblesní chybu z poválečných let. (Řešení v množném čísle, ona se musí hledat. Dvojstátní uspořádání působí sice nejperspektivněji -- a ani mne jiné nenapadá --, ale není ho možné oktrojovat shora.)
za c) Dáváte rasistovi Nushartovi takovým rozpuštění antisemitismu příležitost k jeho absurdním analogiím.
Kdybyste se, pane Nusharte, ptal, proč o vás mluvím jako o rasistovi, tedy rasistou je každý člověk, který připisuje kolektivní vinu jednotlivce askriptivně vymezené skupině -- se skrytým či výslovným předpokladem, že příslušníci této skupiny jsou ke spáchání této viny jaksi apriori predisponovaní a také ji vždy schvalují nejméně svým mlčením (to, jak hlasitě by musela být vina jednotlivců odsuzována, určuje rasista). Tedy -- já jsem například v očích rasisty vinen, protože dost hlasitě neodsuzuji jako Čech schvalování genocidního jednání, kterého se dopouštění někteří členové české politické reprezentace.
Docela stoupá počet předčasných odchodů -- opravdu odchodů, již se ani příliš nevyhazuje -- ze středních škol (tedy pro nás starší, ze škol a učilišť). Gymnázia sice nejsou vůči tomuto trendu úplně imunní, ale jsou zasažena neporovnatelně méně než učňáky (jak ty s, tak ty bez maturity).
Osvícená zastupitelstva tak dosahují zvyšování lidí bez kvalifikace, nikoliv těch, kteří umí řemeslo, co má zlaté dno. Inu, žijeme v krajině neohrožených idiotů, kteří si hrdě stojí za svým.
Kraje budou nebo nebudou mít potřebná vysokoškolsky vzdělané lidi bez ohledu na to, jakou mají kapacitu vlastních gymnázií.
Protože
a) většinou ti lidé (s výjimkou Prahy, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje) získávají své vysokoškolské vzdělání jinde;
b) fakult, na které přicházejí prakticky jen absolventi gymnázií, je velmi málo (tuším nevýsadnější postavení mají tradičně lékařská fakulty Karlovy univerzity a Masarykovy university, kde se podíl absolventů gymnázií přesahuje 90%, nezvyklé ale nejsou ani studijní obory, kde je pod čtyřiceti procenty).
Malér, který dílem pitomí a dílem zkorumpovaní krajští politici a lobby ovlivňující ministerstvo školství způsobují svým bojem proti gymnáziím, je jinde: Gymnázium poskytuje bezkonkurenčně největší šanci na úspěšné dokončení vysokoškolského studia (zcela napříč odbornostmi, stejně na strojařině jako u klasických filologů).
Co je a co není antisemitismus: amsterdamská lekce
Filip Outrata
my, idioti, neumíme správně číst, ale pamatujeme si. Takže idiotsky motáme to Vaší vznešené diskuse pod tímto článkem i Vaše příspěvky odjinud. Další problém nás, idiotů -- často neumíme zapomenout ani to, co bychom měli zapomenout ještě než jsme si to přečetli a neprávem pak vrčíme na lidi jako jse Vy, kteří často zapomenou ledacos ještě než to napsali. Pouhá závist plynoucí z nedostatečné duševní hygieny.
Tož se Vám za to vrčení omlouvám, vím, že je zbytečné, ale to víte, my, idioti se někdy neovládáme.
MP
zcela mi nevadí, pokud o mne mluvíte jako o idiotovi. A ano, mám problém s tím, porozumět spoustě textu, nejen těch Vašich.
Nicméně opakovaně jste předvedl mnou popsaný rasistický přístup ve vztahu k Palestincům a tak si budu jako idiot trvat na svém.
myslím, že nemáte pravdu. Politicky vážná šance na dvojstátní řešení nejméně jednou po čtyřicátých letech byla -- v období před smrtí Jicchaka Rabina (přibližně v letech 1993 - 1995) -- bohužel, smutným potvrzením toho, jak (smrtelně] vážná ta šance byla brána, je Rabinovo zavraždění izraelským teroristickým fanatikem (jakožto jedním z tehdejších teroristických činů v řadě)
Ostatně, když už tu reaguji. Nemyslím, že by bylo moudré nechat rozplynout pojem antisemitismu v obecném rasismu.
Rozplývá se totiž přitom i ostrá naléhavost faktu, že Izrael se zrodil v důsledku špatného svědomí Evropanů -- tedy v důsledku chválihodného pokání, které ale v nereflektovaném europocentrismu vykonal západní svět na cizí úkor. A že je dnes za to potřeba dospěle přijmout evropskou odpovědnost, tedy
za a) dál tvrdě bojovat proti antisemitismu, který jsme se v důsledku zkušenosti nacistického řádění v Evropě naučili odmítat a potlačovat (před touto historickou lekcí byl brán ve většině evropských zemí buď jako součást vládní politiky anebo jako v Čechách ještě lehkovážněji než dnes anticigánismus).
za b) přijmout spoluodpovědnost za současné jednání Izraele, tedy nejen vynucovat příměří, ale aktivně hledat řešení a prosazovat řešení, které napraví naší noblesní chybu z poválečných let. (Řešení v množném čísle, ona se musí hledat. Dvojstátní uspořádání působí sice nejperspektivněji -- a ani mne jiné nenapadá --, ale není ho možné oktrojovat shora.)
za c) Dáváte rasistovi Nushartovi takovým rozpuštění antisemitismu příležitost k jeho absurdním analogiím.
Kdybyste se, pane Nusharte, ptal, proč o vás mluvím jako o rasistovi, tedy rasistou je každý člověk, který připisuje kolektivní vinu jednotlivce askriptivně vymezené skupině -- se skrytým či výslovným předpokladem, že příslušníci této skupiny jsou ke spáchání této viny jaksi apriori predisponovaní a také ji vždy schvalují nejméně svým mlčením (to, jak hlasitě by musela být vina jednotlivců odsuzována, určuje rasista). Tedy -- já jsem například v očích rasisty vinen, protože dost hlasitě neodsuzuji jako Čech schvalování genocidního jednání, kterého se dopouštění někteří členové české politické reprezentace.
„Zaměstnavatelé gymnazisty nechtějí.“ Kraje odmítají posilovat všeobecné obory
Vojtěch Petrů
Docela stoupá počet předčasných odchodů -- opravdu odchodů, již se ani příliš nevyhazuje -- ze středních škol (tedy pro nás starší, ze škol a učilišť). Gymnázia sice nejsou vůči tomuto trendu úplně imunní, ale jsou zasažena neporovnatelně méně než učňáky (jak ty s, tak ty bez maturity).
Osvícená zastupitelstva tak dosahují zvyšování lidí bez kvalifikace, nikoliv těch, kteří umí řemeslo, co má zlaté dno. Inu, žijeme v krajině neohrožených idiotů, kteří si hrdě stojí za svým.
Kraje budou nebo nebudou mít potřebná vysokoškolsky vzdělané lidi bez ohledu na to, jakou mají kapacitu vlastních gymnázií.
Protože
a) většinou ti lidé (s výjimkou Prahy, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje) získávají své vysokoškolské vzdělání jinde;
b) fakult, na které přicházejí prakticky jen absolventi gymnázií, je velmi málo (tuším nevýsadnější postavení mají tradičně lékařská fakulty Karlovy univerzity a Masarykovy university, kde se podíl absolventů gymnázií přesahuje 90%, nezvyklé ale nejsou ani studijní obory, kde je pod čtyřiceti procenty).
Malér, který dílem pitomí a dílem zkorumpovaní krajští politici a lobby ovlivňující ministerstvo školství způsobují svým bojem proti gymnáziím, je jinde: Gymnázium poskytuje bezkonkurenčně největší šanci na úspěšné dokončení vysokoškolského studia (zcela napříč odbornostmi, stejně na strojařině jako u klasických filologů).