SUV v Paříži se nás netýkají, ale efektivita veřejné dopravy v Praze ano

Michal Kalina

V ulicích Prahy neustále přibývá aut. Kvůli nim se také prodlužuje doba zpoždění MHD. Veřejná debata by se proto měla vést o tom, jaká je efektivita jednotlivých druhů dopravy a jejich vliv na okolí.

„Zpoždění a nepravidelnosti navíc ovlivňují nejen desetitisíce lidí projíždějících přes nábřeží, ale též všechny další cestující ve zbytku trasy linky, třeba až v Libuši nebo Hostivaři.“ Foto Aktron, WmC

V Paříži se začátkem února konalo referendum o tom, zda by měli majitelé SUV automobilů platit více za návštěvnické parkování ve vnitřním městě. Zatímco obyvatele a obyvatelky velkoměsta nad Seinou, kteří opakovaně volí Anne Hidalgovou ze Socialistické strany do čela radnice, nechalo hlasování celkem chladnými — účast byla pod šest procent —, daleko větší pozornosti se tématu dostalo u nás.

Jistě, je tématem k diskuzi, jestli je spravedlivé, aby ceny za parkování ve veřejném prostoru byly pro různě velká auta stejné, nebo různé. Před obyvateli i politickými představiteli Prahy stojí ale mnohem zásadnější dilema. Může město podporovat individuální automobilovou dopravu způsobem jako dosud?

Soukromý zábor veřejného prostoru

×