Až bude okruh!

Filip Lachmann

Ač mnohé studie potvrzují, že východiskem z tristní dopravní situace v centru Prahy je jednoznačně redukce aut, debata o budoucí infrastruktuře je i nadále formována motivem dostavby silničních okruhů. Jde o falešnou komunikační strategii.

Primátor Svoboda dezinformační strategie ovládá. Foto FB Bohuslav Svoboda, primátor hl. m. Prahy

„Zavedení mýtného, tedy zpoplatnění dopravy v celém centru či historických částech města, je v řadě evropských měst standardní a nejspíš se o něm bude jednou uvažovat i v Praze. To ale bude možné až po vyřešení okruhů,“ napsal tým primátora Bohuslava Svobody na sociální sítě v reakci na události vyvolané nedávnou snahou určitých kruhů torpédovat přípravy na zpoplatnění vjezdu do oblasti kolem Karlova mostu, tj. části Malé Strany a okolí Křižovnické ulice.

Že prý se má jednat o celou městskou část Praha 1, kontrola bude probíhat prostřednictvím autíček s kamerami, která dnes hlídají parkování v zónách placeného stání a tak dále. Manipulativní příspěvek převzala během pár hodin celostátní média (například iDnes) a začala mela.

Je to dobrá taktika, jak vodit veřejné mínění na udičce, která funguje spolehlivě v rámci celé dezinformační scény. Vezme se nějaká skutečnost a vylíčí se mnohem dramatičtěji, přehnaně. Potom už stačí jen popcorn do ruky a můžete sledovat, jak se ostatní potí při vysvětlování a uvádění věcí na pravou míru. Čím složitější problematika, tím lépe.

Je to jako půjčit si sousedčino auto, nabourat ho do kandelábru a pak se snažit narovnat zprohýbané plechy a tvrdit, že je jako nové. Třeba je ještě narovnáte a praskliny zalakujete, jenže škoda už byla napáchaná. K některým se ani vaše vysvětlování nikdy nedostane a část lidí bude napořád komentovat původní zprávu a vířit ji v mediálním prostoru pořád dokola.

×