Zdražení jízdného na železnici je asi nutné, ale riskantní

Miroslav Hudec

Náklady na železniční dopravu se objektivně zvyšují. Zdražování jízdného by však mělo být až tou poslední možností, jak schodek v rozpočtu Českých drah vyrovnat.

Navzdory nezpochybnitelným přednostem železnice je dopravní politika státu nadále ve vleku automobilové lobby. Foto WmC

Zhruba o patnáct procent by měly od počátku platnosti nového jízdního řádu vzrůst ceny jízdného na železnici. Mluví se jmenovitě o Českých drahách, ovšem totéž připouštějí i soukromí železniční dopravci Arriva nebo RegioJet. A možné zdražení speciálních krajských tarifů zmiňují také jednotliví regionální organizátoři veřejné dopravy.

Na jedné straně se nelze divit. Inflace znehodnocuje měnu — její vinou jen letos v září klesla hodnota koruny meziročně o osmnáct procent, takže loňská stokorunová jízdenka má teď hodnotu pouhých 82 korun.

×