Neúspěch ve vzdělávání není otázkou dvou krajů, ukazuje analýza PAQ research
Aneta LakomáK nerovnostem ve vzdělávání přispívá chudoba a nestabilní rodinné zázemí. Způsob rozdělování financí zase neodráží potřeby regionů, které by na pomoc znevýhodněným žákům potřebovaly víc peněz. Existují ale i příklady dobré praxe.
Sociologická výzkumná organizace PAQ Research včera zveřejnila mapu vzdělávacího ne/úspěchu, která poukazuje na propojení mezi sociálními a vzdělávacími problémy. Mapa zřetelně ukazuje, že podíl žáků, kteří opakují ročníky či základní školu vůbec nedokončí se v různých částech země liší až desetinásobně. Hlavními faktory, které nerovnost ve vzdělávání ovlivňují, jsou přitom sociální znevýhodnění a destabilizující chudoba rodin.
Celkem čtyři interaktivní mapy ukazují, které části země vzdělávací neúspěšností trpí, co za ni může, jak si s neúspěchy ve vzdělání umí poradit jednotlivé obce a zda je financování nastavené tak, aby dětem skutečně pomáhalo.