Klausova politická korektnost
Michaela Marksová-TominováVáclav Klaus komentoval pro Novinky.cz kauzu Ladislava Bátory, který je poradcem ministra školství a měl na MŠMT nastoupit jako první náměstek. Podle Novinek Bátoru na ministerstvo doporučil právě Klaus.
Ve svém komentáři se Václav Klaus pohoršuje nad údajnou přílišnou „politickou korektností“, která prostřednictvím několika novinářů a dokonce, ó hrůzo, některých politiků z pravé strany politického spektra „vyvolala kauzu Bátora“. Na mediální kritice Bátory prezident dokonce demonstruje, že naše společnost postrádá prvky demokratické společnosti. Klaus je totiž přesvědčen, že „...politickou korektnost u nás diktuje samozvaná skupina lidí, která nám suverénně a autoritativně říká, co smíme a co nesmíme. (...) Kdo se odvažuje vzdorovat, stihne ho lavina ataků, které vedou k jeho společenskému znemožnění, často i ztrátě zaměstnání, i k osobní ostrakizaci. Přesně to se u nás dnes děje s Ladislavem Bátorou.“
Chudák Ladislav Bátora, nevinný jak lilium. Kdybych četla pouze Klausovy argumenty, nepochybně bych se zastyděla, že jsem o Bátorovi měla kdy jen černou myšlenku. Argumenty pana prezidenta jsou totiž vskutku pádné. Na Bátorovu podporu cituje z jeho vlastní autobiografie, kde autor popisuje své postoje vůči nejrůznějším jevům. Že Bátora nemá rád Evropskou unii a zúčastnil se demonstrace proti Lisabonské smlouvě, to jsme se minulý týden dozvěděli z médií. Kromě dalších názorů, které také nejsou moc překvapivé („... raději tradici než pokrok... A už vůbec ne evropeismus, humanrightismus, genderismus, multikulturalismus, feminismus, antidiskriminacionismus, politickou korektnost, ..., positivní diskriminaci, homosexualismus…), pro mě bylo pozoruhodné zjistit například, že „raději Šulákovou než Pavlicu“, a zároveň se dozvědět, že toto je další z názorů sdílených také panem prezidentem („také raději vyslechnu v rádiu Jarmilu Šulákovou než ničitele lidové hudby Pavlicu“). Bez tohoto zjištění by byl můj život vskutku ochuzen.
Názory pana Bátory na EU a další výše zmíněná témata jsou samozřejmě jeho výsostným právem. Jenže vzhledem k tomu, že má radit ministru školství a měl se stát prvním náměstkem resortu, který má mimo jiné aktivně odstraňovat diskriminaci části žactva v českých školách, zdají se mi tyto názory v rozporu s tím, co by měl v takové pozici řešit. Také těžko říct, jak by se tato anti-EU osoba stavěla třeba k nutnosti čerpat evropské fondy...
Pořád to ale není nic ve srovnání s tou nejdůležitější informací, kterou ovšem pan prezident ve své obhajobě Ladislava Bátory jaksi taktně zamlčel: ten člověk kandidoval jako lídr (!) kandidátky za Národní stranu. A i když nikdy nebyl jejím členem, tento fakt ho v mých očích řadí k extremistům. Pro Václava Klause je ovšem tento fakt tak nevýznamný, že mu ani nestálo za to ho ve svém textu zmínit.
Václav Klaus na konci svého textu děkuje panu Bátorovi, že své názory ostře a otevřeně říká. Já na konci tohoto textu děkuji premiéru Nečasovi, že se proti jmenování tohoto extremisty na post ministerského náměstka jednoznačně a veřejně postavil.
Je ale pochopitelné, že se mnozí vymezují vůči Bátorymu, když on sám se chlubí že má raději Františka Josefa I. než Josefa II., raději národní pospolitost než občanskou společnost.
Jako pobratim extremistů z Národní strany, jako ultrakonzerva z které dýchá neosvícená minulost, tak logicky takové výtky přitahuje.
Počínaje tím, že odmítá vštěpování znalostí o antikoncepci, nebo že mu vadí slova jako pokrok, antidiskriminace či ekumenismus.
Pokud otevřeně nevolá k násilí na jiných je to ještě legitimní, ale kritiku si to nepochybně zaslouží. To není jen intelektuální a europeistické levičáctví.. To je hlas rozumu.
Vzdělaný člověk jako je Václav klaus jistě zná šovinistzické a histerické pozadí hilsneriády a podobné příměry ho nejsou hodny.. Takhle se TGM nepřiblíží.
Taky zůstanu pravdoláskařem. Z přesvědčení.
Ondřej
Nyní padají ostrá slova - ale proč padat na úroveň např. Suverentity a podobných subjektů, které jinak než bulvarizací svého projevu nejsou schopny upoutat pozornost.? Fobie z pravdy a lásky či odpor vůči zájmům pana Bakaly nic nezmění na tom, že se pan Bátora zařadil na politický okraj.
O nic víc nejde. nehrozí mu ani lynč, jen snad nebude náměstkem ministra školství.
Národní strana byla legální a legitimní politická strana. Ostatně na ministerstvech je spousta lidí s bývalým členstvím v KSČ, která legitimní demokraticky působící stranou nebyla, a takovou mediální hysterii jsem okolo toho nikdy nesmyšel. Ani od Štětinů a Mejstříků.
Že je proti EU a měl by být zodpovědný za čerpání dotací? V tom problém nevidím. Také nesouhlasím se zbytečným státním přerozdělováním, ale když mi ze zákona plynou od státu nějaké prostředky, vezmu si své. Ostatně jsou to moje peníze, stejně jako ty, které do EU naše zem posílá.
Co se diskriminace týče, jde o priority a pojetí toho, co za diskriminaci považujeme a zda ji v některých současných jevech vůbec vidíme. Autorka sama ví, že jde volit různé přístupy. Např. separate but equal, tj. třeba menšinové školy (ostatně znám Romy, kteří by je uvítali), nebo nerozlišovací meritokratický přítup, stejně jako rozlišovací na podporu konkrétních menšin. Ten poslední by asi pan Bátora nepreferoval, ale co zmůže jeden náměstek...
Separate but equal je rasistická doktrína, kterou jasně odsoudil Nejvyšší soud USA již v 50. letech 20. století. Separované vzdělávání je z podstaty věci nerovné, neboť ti separovaní se zákonitě nedostanou k takovému standardu jako ti většinoví. A vůbec - nechápu, jak to někdo může vytáhnout. Když budeme revidovat tohle, co přijde na řadu příště? Nebyly i koncentráky formou separace?
Je velká otázka, zda by pro Romy nebylo prospěšnější, kdyby se vzděláváli ve školách či třídách, kde byl větší prostor věnován jejich dějinám, jejich jazyku, kultuře, potřebám, hodnotám a identitě než-li ve školách, které jsou zákonitě nastaveny pro většinové české obyvatelstvo a onu propast nelze, zdá se, nikterak překlenout. Vše v rámci dobrovolnosti s tím, že by se Romové mohli zapisovat do českých škol a Češi do těch romských.
Ostatně o tom, že menšinové školy nemusí být horší než ty většinové hovoří v kritice Brown v. Board of Education pěkně Clarence Thomas, kterého nelze jistě podezřívat ze zaměřenosti vůči menšinám. A vrátíme-li se k té Lužici, třeba srbské gymnázium v Budyšíně, menšinová škola nastavená pro Lužické Srby, je prestižní škola, na kterou se dobrovolně zapisuje řada Němců.
Ač zavrhuji obě skupiny, popravdě řečeno než takovýchto více vážím těch, kteří tam byli z přesvědčení.
Každopádně je nezdravé i pro většinovou společnost, když není nucena se už na rovině vzdělávání konfrontovat s faktem odlišnosti a přitom sdílení jednoho prostoru. Právě ve vzdělávání se tomu ještě mohou učit, připravovat se na to bez tragických následků. Až vyjdou do reálného života a nebudou na tu pluralitu připraveni, tak třeba budou v šoku hledat rázná řešení, jež by jim zachránila iluzi krásného českého světa bez cizáků.
Případ Lužických Srbů je nesrovnatelný, oni jsou vlastně pozůstatek historické země, která se stala součástí jiného státu, a už dlouho před vznikem moderního Německa tam existovala nějaká forma politického společenství. Jazykově národní školství má význam s ohledem na to, že ti lidé cítí společnou identitu jako politického národa. Totéž platí třeba o Polácích nebo Maďarech, kteří se ocitli mimo své oficiální národní státy. Romové jsou historicky v jiném postavení.
Klaus nemá pravdu vždy a všude, ostatně u jiného článku jsem psal, s čím vším s ním nesouhlasím.
"Nepatřím do oné sorty nekritických obdivovatelů Václava Klause. Považuji za chybu, že na počátku 90. let jeho vláda podcenila právní rámec privatizace a Václav Klaus se v době působení v čele vlády zaměřoval téměř výhradně na oblast ekonomiky. Některé jeho prezidentské milosti a vyznamenání považuji za vysloveně špatná rozhodnutí. Odsuzuji, že svého času vyvíjel tlak na úředníky, aby v Praze protiprávně omezovali svobodu shromažďování. Nelíbí se mi ani, že podepsal Lisabonskou smlouvu, ačkoliv věděl je tento dokument našemu státu ke škodě, stejně jako nesouhlasím s jeho postojem před vstupem České republiky do Evropské unie. Našlo by se to jistě víc, ať již z oblasti ideové či z konkrétních rozhodnutí, která kdy jako prezident, ministr financí, předseda vlády či předseda ODS učinil."
A kauza Batory ? Nejde o Berufsverbot ale právo veřejně říci, že xenofobie a nechu´t lk lidskoprávní legilstativě není dobrý průvodní list pro vysoký úřednický post.
Svoboda projevu je i o tom moci říkat veřejně šovinistické blbosti, ale nesmím se divit, když to někdo jako blbosti označí. To by útoky na tzv. poltickou korektnost neměly reltivizovat.
Pokud jde o Romy, tak část jejich elit opravdu sází na sebeurčení, ale část se snaží splynout s majoritními elitami a většině obyčejných romů je to jedno. Romská otázka je z velké části otázka sociální.
Nikdo nikomu právo veřejně se vyjádřit neupírá (pokud nedochází k politickému zneužívání České televize, jak se opět stalo), ale je dobře, pokud někdo jako Václav Klaus celou tu věc pojmenuje pravými jmény. Co mě na "kauza Bátora" jako pravicovému voliči vadilo nebyli ti Halíkové, Šiklové, Markskové a podobní, od kterých nelze čekat nic jiného, ale zbabělost premiéra Nečase. Hezky to vyjádřil pan Hájek:
http://tiny.sk/z9
A stejěn je tomu s politickými stranami - i nevinný populismus je vlastně hlásanou blbostí, ale O.K. hajme všemožně právo říkat takové věci. Ale když někdo hlásá záš´t vůči jiné skupině lidí, měl by být jako extremista pod sankcí.
Jedno jestli se subjektivně hlásí do leva nebo do prava.- je vadou našeho právního systému, že je to s extremismem de iure celé pomotané, ale pro mne Dělnická strana definici extremismu naplnila. Názory pana Pazdery jsou jeho věcí - SMKČ je samostatný právní subjekt.
Jinak nepodpořit Býtoru na náměstka mám od pravicového Nečase za rozumnou pozici a odvahu vzkázat na Hrad že hájí neobhajitelné od Nečase ani nečekám. koneckonců podoibně si zadal i Topolánek a protestní volič se prostě hodí. Reakci pana Hájka či bobšíkové mám zase já za histerickou. Netěší mne že lidé volí ODS, ale hlavně když tito lidé nevolí otevřené nácky a xenofoby.
je opravdu DIKTÁTEM politické korektnosti, pokud nechceme toho či onoho člověka dehonestovat pro jeho etnický původ, pohlaví, sexuální orientaci etc. ?
Pokud za "svobodu" považujete návrat ke společenské přijatelnosti slov typu "negr, teplouš ........", tak jsem přesvědčen, že se jedná leda o neschopnost odlišit obsah slov svoboda a hulvátství.
U mnoha hulvátů je příznačné, že zatímco oni "říkají, jak si to myslí", tak druzí, pokud se nepohybují se zatajeným dechem a po špičkách, se dopouštějí diktátu a ostrakizace.
Neznám např. jedinný důvod, proč by Afričané (či Afroameričané) měli být povinni o sobě poslouchat ono slovo od N.
Neznám jedinný důvod, proč by žena v zaměstnání za stejnou práci měla brát míň, než muž. Neznám jedinný důvod pro paušalizaci "sociálně nepřizpůsobivých"
Proto také nemám s politickou korektností až tak velký problém.Velký problém mám naopak tam, kde se někdo cítí (nejen ve slovech, také v jednání s druhými, v myšlení......) být nadřazen jiným.
Někdy stačí zeptat se druhého, co vnímá dobře a co ho uráží.
Pokud se Vám to nezdá, pokud to vnímáte jako omezování Vaší svobody, zkuste si v naučném slovníku nalézt slovo empatie. Pokud to nepomůže, problém ve vztahu k druhým bude nejspíš na Vaší straně.
Ondřej
Ale když už jsem u tém politicky korektní mluvy v USA, tak politicky korektní slovo "Afroameričané" není náhražkou za slovo "negři", ale za zcela legitimní slovo/sousloví "černoši" či "američtí černoši".
Ondřej
Příznačné je např. nepochopení práva na protest. Těmto lidem nikdo jejich právo na protest nebere, což je v pořádku (a já jsem byl i proti zákazu DS, i když ne jednoznačně). Když ale druhá strana, říkejme jim "pravdoláskaři", protestuje proti tomu, že se do státních funkcí prosazují lidé, jejichž názory jsou v rozporu s dnešním chápáním demokracie a lidských práv, obviní je ze snahy cosi zakazovat. Protestují = oni nás chtějí zakázat? Protest ale není zákaz a jestliže tam někdo rovnítko vidí, tak nejspíš půjde o nějakou projekci. Stejně příznačné je přesvědčení, že to, co říkáme my, znamená nazývat věci PRAVÝMI jmény (čti: ostatní lžou). Za obojím je odpor k názorové, hodnotové a kulturní pluralitě, které jsou nevyhnutelné v moderní společnosti - a proto jsou nevyhnutelné i principy, které nás nutí tu pluralitu snášet, aniž bychom se bili.
V každém případě, pokud se tady nedávno diskutovalo o obnově sociální demokracie, ČSSD by měla jednoznačně a důsledně dávat najevo, že je ve výše zmíněném slova smyslu levicí liberální. Politickou korektnost je třeba rozumně aplikovat, ne hodnotově revidovat - i to si ale spousta levičáků žádá, je třeba jim nepodléhat.
Námitky, jaké vznáší pan Malinovský, jsou nakonec téhož typu, jako když někdo říká: demokracie je nebezpečná ideologie, která dává hlasy chudým a nevzdělaným, kteří svými rozhodnutími státu škodí...
Samozřejmě že každý princip je nebezpečný, když se absolutizuje. Chci mít právo urážet neonacisty v tom smyslu, že oni se cítí uraženi mým otevřeně demokratickým přesvědčením... Ale mám např. právo ignorovat, jestliže některé mé veřejné projevy budou třeba muslimové považovat za urážlivé ke svému náboženství? Neměl bych mít povinnost (morální) hledat taková vyjádření, která budou aspoň rozlišovat mezi - v tomto případě - islámem a některými jeho politickými aplikacemi?
Já neznám jediný důvod proč nařizovat soukromým zaměstnavatelům, jak mají koho odměňovat. Něco jiného je to u státu samotného, ale pokud si bude chtít podnikatel přijímat na pracovní místa jen hnědovlasé ženy slovenského původu mezi 45 a 48 let, které mají dvě děti, je to jen jeho věc. Pokud dává více peněz za stejnou či podobnou práci mužům než ženám nebo naopak, mělo by to být jeho personální a mzdové rozhodnutí a nikdo cizí by mu do toho neměl cpát svůj rypák.
Jsem proti tomu, aby stát něco takového praktikoval či dokonce nařizoval, ale nevidím důvod k tomu, aby svůj vkus drze vnucoval nestátním subjektům.
Ondřej
V zásadě souhlasím s tím, že zceličování extrémních projevů politicky korektní mluvy je někdy ze strany kritiků PC přehnané a navíc si myslím, že odvádí pozornost od jádra pudla. U těch historických literárních děl není ani tak problém ono orwellovské přepisování, ale fakt, že některá tato díla jsou zastánci PC vyřazována z čítanek, osnov, povinné či doporučené literatury, školních knihoven... V USA se to týká z nejznámějších případů Twaina.
Mluvím o možnostech v zajištění existence .
Ondřej
Kdybych někoho zaměstnával já, budu odměňovat ne podle pohlaví, ale podle jiných kritérií, zejména výkonnosti, ochoty plnit úkoly nad rámec atd. Jen říkám, že by do takovýchto vztahů neměl stát strkat svůj rypák, páč by mu do tohoto nemělo nic být.
Pak ještě existuje zdánlivá třetí možnost, která je podle mě ale jen jemnější variantou té druhé (jemnější hlavně v politických důsledcích, což je nicméně ne nevýznamný). Ta říká: nebuďme pokrytci, nezastírejme si to, že jsme prostě odlišní, rasy existují, lze je jasně rozlišovat, tuto skutečnost vnímáme, tak se netvařme, že neexistuje nebo že to rozlišování znamená hned rasismus. Já si myslím, že tento postoj přesto rasistický je, byť jen latentně. Odlišnosti nejsou něco, co se prostě přirozeně, samo sebou objeví v jazyce jako nějaká "objektivní realita", kterou pak nějaký jiný jazyk může zakrýt. Odlišnost je sociálně konstruovaná, jinak řečeno: musí být pochopena jako společensky významná, aby začala být reflektována jako odlišnost. Jaké důvody ale mohou vést k tomu, že rozdíly v barvě pleti (primární rasová odlišnost) jsou společensky hodnoceny jako významné? Jedině rasistické důvody. Zatímco třeba rozdíly mezi muži a ženami se aspoň zčásti dají opřít o nutnost rozlišovat různé společenské funkce (minimálně v sexuální oblasti), u barvy pleti žádný argument pro vázání nějaké významné společenské funkce právě na toto rozlišování neznám.
Divide et impera - rozděl a panuj! především znamená, že rozlišování, klasifikování je nástrojem vládnutí. Chceme takovou společnost, v níž je pro vládnutí důležité, kdo je jaké rasy? To je pro mne východisko.
Myslím, že v té otázce existují historicky vzato tři fáze. Pre-rasistická, kdy jde o nereflektovanou, instinktivní reakci na odlišnost. Rasistickou ve vlastním slova smyslu, kdy už je to reflektované a opírá se to o nějakou formu expertízy (od rasové teorie po nějakou interpretaci Bible). A dnešní, post-rasistickou, kdy ta rozlišení jsou historicky zakotvená, ale díky různým historickým zkušenostem i praktickým potřebám moderní, vysoce promíšené společnosti přežitá a nelegitimní. Ve snaze napomoci jejich rozplynutí a zapomenutí se pak překrývají termíny jako "Afroameričan", které se svou irelevancí (odkazem na kontinentální původ kdesi v minulosti) aspoň snaží smazat to sémantické jádro, tj. odvozeninu od viditelného znaku, jakým je barva pleti (negro, black, černý, ale samozřejmě i bílý). Zda to vede k úspěchu, to je jiná věc, jisté to není.
PK je často kritizována i zleva (Žižek např.), podobným způsobem. Ale pozor - může se levicová kritika společnosti obejít bez toho, že v určité fázi popíše některé jednotlivce - byť mají formálně svobodu volby - jako oběti systému? Tím neříkám, že se ta kritika tím má vyčerpat. Problém s viktimizací pochopitelně je, že potenciálně bere lidem možnost konat, vstát a bojovat. To, že je někdo oběť, by nemělo znamenat, že se stane jen pasivním čekatelem na nějakého protektora. Což ovšem může být výsledek i opačného postupu, než je PK - obrany proti údajným snahám zničit naši kulturu, před "totalitarismem" levicových liberálů atd.
Pokrytectvím je říkat, že "Afroameričan" není pojemnování podle rasy či barvy kůže, protože to by bylo prý rasistické, ale je správné posuzovat lidi podle toho, odkud přišli (proč?). Zároveň však to pojmenování používat jako pojmenování pro jakéhokoliv černocha v žíjícího v USA, klidně před generací pocházejícího z Velké Británie či Haiti.
Chápu, že v USA je nutné černochy označovat nějakým společným termínem (ostatně mají i vlastní sebeidentifikaci se svou skupinou, skupinové zájmy, kulturu atd.), ale tvrdit, že pojemnování pro rasovou skupinu není pojmenování pro rasovou skupinu (ale pojmenování podle kontinentu původu), i když pojemnováním pro rasovou skupinu je, je pokrytectví.
Chtít Endlosung mi totiž jako normální životní postoj nepřijde. Tady je limita jasná. Tak tu puristicky neřešte jestli se náhodou nemá "Schwarzeneger" přejmenovat na "Afroamerikaner".
Když spáchá lumpárnu představitel menšiny, není to o to menší lumpárna. Ale je to individuální věc, ne kolektivní. Ale když ji někdo spáchá z pohnutek extremistické ideologie tak proč tomu ten cejch nedat, že se řadí k něčemu špatnému ?
Mladé pomýlené mohu ještě vést k rozumu ale starého psa asi novým kouskům nenaučíte. Jít do spolku s lidmi, kteří by\ hnali Romy do Indie je jasné stigma, které ani hyperkorektností neobejdeme.
AdJjan Kopecký - nejsem fanda Klause, ale ten nekandidoval za Národní stranu (aspoň zatím) a nelze mu přišít plný souhlas s programovým zaměřením této naci-strany.
Jinak problém poslední doby není to, že je označován za nacistu někdo, kdo se k nacismu sám hlásí, ale i ti, kteří jej odmítají, ale zastávají antiegalitářské, nacionalistické, silně pravicové a podobné názory.
Bohužel celou věc komplikuje skutečnost, že nacisté se v ČR nesmí (oproti třeba komunistům) ke své ideologii otevřeně přihlásit pod hrozbou kriminálu za některý z těch politických trestných činů.
U nás máme ještě krásné české slovo národovectví - poněkud ananchronické, ale nepochybně legitimní. Mnohými vnimané jako pouhá neagresivní obrana. Zaspívat si Hej Slované opravdu není hnát lidi do lágrů.
A "Kristallnacht" Národní strana neadrodovala, naopak pořádala několik shromáždění k uctění památky protinacistických Čechů (pochopitelně těch národoveckých).
Křišťálová noc je v první řadě útok nacistů na Ž/židy. Pokud NS pořádala shromáždění k uctění památky protinacistických Čechů, nic to nemění na jejím antisemitském programu i projevu. Navíc, přinejmenším někteří její protagonisté měli účast na pořádání provokačního pochodu na Starém městě Pražském. Ať už byl svolán pod jakoukoliv záminkou.
Já sám bych (jako Čech) o takové uctění památky nestál.
Co se týče hesla "Nic než národ", v této diskusi je důležité hlavně to, že je (nebo do nahrazení něčím údernějším bylo) mottem, pod kterým (neo)nacisté prolili docela dost krve lidí z řad národnostních menšin, homosexuálů, antinacistů etc....
Prosím, nerozmlžujte to, co říká p.Dolejš.
Ondřej
To prostě není pravda. Kdyžtak mi jako důkaz opaku napište, kteří členové Národní strany. Jen pro pořádek: http://www.blisty.cz/art/37498.html Ostatně Dolejšovi jeho nepravdy či lži (nedokáži posoudit zda je ulhaný či jen nezná fakta) vysvětlili už jinde: http://tiny.sk/zc
Jejich vlastní slova.
Co se týče té distance NS od MND - "Konečné řešení otázky cikánské jste četl?"
Ta distanc má podobnou hodnotu jako distanc "podnikatele" od "bílého koně".
Ondřej
" Ostatně Dolejšovi jeho nepravdy či lži (nedokáži posoudit zda je ulhaný či jen nezná fakta) vysvětlili už jinde"
Pokud tedy opravdu máte potřebu vznášet takováto obvinění, doporučuji Vám přejít od klávesnice a monitoru k zrcadlu v koupelně. Pravého adresáta uvidíte právě v něm.
Pana Dolejše pak nechte laskavě na pokoji.
Ondřej
To je od Národní strany nejen právně, ale i politicky a porsonálně zcela odlišný subjekt, podle všeho projekt Erika Sedláčka. S Národní stranou neměl žádnou provázanost, ta jej naopak veřejně odsuzovala za jeho (neo)nacismus.
Zkrátka jste napsal nepravdu a tím, že začnete nařčení z organizování průvodu nahrazovat zmínkama o neúčasti na protiakci to nezakryjete.
Pokud jste navíc byl na protiakci osobně, je docela smůtné, že ani nevíte proti akce jaké organizace jste protestoval.
odsuzovala "Konečným řešením....."??? Já tam četl odsudky na úplně jiné lidi, než na členy MND. Taky se tomu říká antisemitismus či rasismus. Vůbec to nebylo pěkné čtení. Také jsem ještě nezapomněl na ty jejich pověstné volební spoty.
Tiskovým prohlášením mohli na povrch odsoudit co chtěli. Na vnitřku to nemění vůbec nic.
Asi jako když ti "Hodní chlapci, co vždy pozdraví" a není jim při tom proti mysli pokus o upálení x lidí přece nejsou žádní nacisté?"
Ondřej
Stojíte si za touto nepravdou? Doložíte ji? Kteří členové NS tam měli účast?
Za chvíli se možná dovíme že kritizovat popírače holocaustu Irvinga je také hyperkorektnost.a že osvětimské lži jsou jenom o historickém bádání a úhlu pohledu.
Jistě mnozí komunisté, neomarxisté a jim podobní mají na imigraci jiný názor, který ostatně také veřejně projevují. Dokonce jim v tom jdou masmédia na ruku.
Já bych připomněl jinou kampaň asi před 10 lety k nám přišla z Britanie pod heslem : "Be kind to your local nazi". Buď hodný na svého nácka. Vybízela slušné lidi,aby zmateným náckům pomáíhali najít si nějaké hoby, nějaké využití.
Vzpomínám na český letáček - nácek hajluje na zahradě a kolem něj pobíhá taková typická Hausfrau a na tu jeho zdviženou pravici věší prádlo. Extrém je třeba stíhat, ale těm, kteří jsou jen zmatení je možné podat ruku. To bych podepsal.
Více zde:
http://www.blisty.cz/art/40038.html
Více zde:
http://www.blisty.cz/art/40038.html
http://wikipedie.blogspot.com/2008/04/kritika-hloupouk-kampan-lovka-v-tsni.html
Ondřej
Hledat v tomhle diskriminační stereotypy je myslím nepřiměřené. Já v tom nevidím, že náckové jsou hlupáci, ale to že nacismus je hloupost.
Stylizace do pořadu Chcete mě? mě nedráždí - připomenutí že i nácek je člověk, byť pomýlený, a někteří ještě mohou dostat rozum, je na místě.
Proto i velké partaje oslovují protestní voliče - ne aby jim dali za pravdu, ale aby jejich destruktivní potenciál proměnili v něco pozitivního.
Není tam nic konkrétního proti ideologii (neo)nacismu, ale jde o karikatury osob neonacistů, kteří tam vypadají a vystupují jako hlupáci.
V druhé řadě jde o výsměch těch, kteří mají moc těm, kteři ji nemají. Zkrátka vzkaz: "Podívejte se, blbečkové, nám patří média a můžeme si o vás informovat, jak chceme."
Ostatně u Člověka v tísni a jeho spolupráce s "veřejnoprávní" ČT nic nového.
To je pořesně důvod proč mi tahle kampań nevadila - s humorem jde všechno lépe. Lépe se nad tím zasmát než z nich dělat fanatické mučedníky a zvyšovat jejich nebezpečnost.
Chápu, že zastánce komunistické ideologie podporuje kampaně z peněz daňových poplatníků vůči zastáncům ideologie konkurenční (v případě nacismu pro ČR a český národ podobně škodlivé jako jeho komunismus), ale očekával jsem, že budete podporovat něco, co by bylo trochu na urovni a ne pokleslou produkci ve stylu Člověka v tísni a jemu podobných.
Ono by vlastně bylo i směšné, to když z okolí Hradu se volá že soud s vítkovskými žháři je jako proces z 50. let (narážím na ubohý způsob jako extrapoloval pan Hájek páně klausovo "zaskočení" tímto soudem). Bohužl i ta směšnost má své limity. Někteří už ani svou trapnost nevnímajía jsou li ve vlivné pozici, tak to opravdu zábavné není. S kým a jak chce konkurovat pan Slačálek neřeším. On tu s námi není.
Jsem také proti tomu, aby různí nacisté a výjimečně komunisté měli v očích některých auru mučedníků, ale toho lze docílit jen zrušením politických trestných činů v právním řádu ČR. Pokud je někdo zavírán do kriminálu za jeho názory, lze tyto názory jen těžko představovat jako směšné.
To není nějaká urážka majestátu, zakazování názoru či jiné pitominy, to je nezbytná obrana před sociální agresí.
Nebo nám tu za chvíli zase budou extrémisté svobodně pochodovat za norimberské zákony.
Vydáno dne 07. 08. 2007
http://www.narmyslenka.cz/view.php?cisloclanku=2007080006
Cituji :
"Tato kriteria se mohou např. týkat věku, pohlaví, vzdělání, majetku, mravní bezúhonnosti, zjištěné inteligence a znalostí na základě nějakého testu, historie zaměstnanosti (nepřipustit k volbám někoho, kdo se bezdůvodně vyhýbá práci ani nepečuje o rodinu). Aktivní i pasivní volební právo by mělo být odepřeno osobám s kriminální minulostí a i těm, kteří v minulosti byli členy některých destruktivních uskupení. Volební zákonodárství má být zkrátka podřízeno všeobecnému dobru, takže křesťanský stát může sice v jistých mezích tolerovat jiná náboženství, ale nemusí jejich příslušníkům přiznávat volební právo. Jistě, že taková omezení mohou být v některých případech aplikována zbytečně: formálně nevzdělaný nebo chudý může být moudrý a spravedlivý, bývalý komunista se mohl obrátit apod., ale užitek z takových omezení na základě diskriminace může ve svém součtu být positivní a přitom ničí právo nebude pošlapáno, neboť volební právo není lidským právem."
Pane Malinovský, škoda že se stejnou vehemencí nebojujete za svobodu také na Národní myšlence, se kterou je mj. autorsky spojeno i Vaše jméno. Ono asi jak kdy a jak kde a jak pro koho - že ano?
Na druhou stranu, aspoň si lze udělat jistou představu, jak by vypadala "svoboda", pokud by se různí vaši kolegové, spojenci a chráněnci dostali k moci.
Ondřej
Vyvěšovat dnes vlajku neexistujícího státu (SSSR) může být docela mimo, ale hlásit se k svastice je lidsky ale i politicky velmi "chucpe". Zeptejte se pamětníků, co vítali Rusy v roce 1945 jaký je to rozdíl. A nebo německých antifašistů nebo těch co přežili holocaust.
Hovořil jsem s lidmi, kteří vítali Sověty v roce 1945. Stejně tak jsem hovořil s Lotyši, kteří vítali vojska Třetí říše v roce 1941. I u nich to bylo stejně pochopitelné, stejně jako pocit osvobození u Čechů v roce 1945.
Ostatně jsem hovořil i s těmi, kteří šiřitele Vašeho režimu "vítali" v roce 68 a protestovali proti vám v roce 89. S Maďary, kteří "vítali" Sověty v roce 56 jsem nehovořil, ale dokáži si představit, jak se na invazi ze strany SSSR dívali.
Zeptejte se těch Lotyšů, kteří přežili sovětské koncentráky a nucené vysidlování, co si o té vlajce SSSR a režimu, který symbolizovala, myslí.
Jaksi se zde nezmiňuje o obyvatelích území SSSR, kteří po komunistické hrůzovládě mnohdy vítali dokonce i Němce jako osvoboditele, ani o těch pobaltských antikomunistech či přeživších gulagy. Dokonce bych řekl, že se snaží naznačit, že komunismus je snad lepší ideologií než-li je s ním srovnatelný nacismus. Osobně zavrhuji obě ideologie i režimy na nich postavené, ale pan Dolejš píše, což není žádné překvapení, jako kdyby byl komunistou.
Pak by možná mělo smysl diskutovat nad tím vaším horlením o SSSR - a debatovat třeba o tom, že Evropu zachránil ne nějaký generalissimus Stalin osobně ale občané SSSR (byli mezi nimi i židé) a bez nich byste tu možná ani nebyl. Zkuste to - třeba zjistíte, že to není nepřekročitelné, když to myslíte tak upřímně.
On je rozdíl mezi příchylností ke xenofobnímu populismu (názory lidí jako je exsenátorka Janáčková či skoronáměstek Bátora jsou jen kritizovatelné) a extremismem, který je ve svých projevech trestný a je to tak v pořádku i když se vám to pořád nelíbí. Na naivního xenofoba myslícího v kategoriích "nic než národ" lze působit i po dobrém, s humorem, ale agresivní extremismus je za hranou zákona a to je i případ Národní strany..
To, že jsme se oba narodili je výsledkem nevyčíslitelného množství událostí, díky kterým přežili naši předci, poznali své partnery či souložili zrovna v konkrétní chvíli a zvítězila tak konkrétní spermie.
Ale věc zobecněme. Německé nacistická okupace (teď neřešme, zda byla spíše německá či nacistická či obojí stejně) byla pro český národ i národy jiné velkou pohromou, to samé ovšem platí o komunistických režimech. SSSR i Třetí říše páchaly genocidy.
Nebo se jen ostýcháte veřejně uznat své sympatie pro jiná etnika? Copak ? Že by vám váš bílý, náležitě arizovatelný tramvaják neotevřel dveře ? Vyhánět ty druhé ze stáda (a když se kácí les létají třésky) byl v tomhle případě prvoplánový cíl, to nebylo nějaké zakopnutí.
Taky bych to zobecnil. Nebojte, vážit si i jiné kultury a etnika není už mimo mísu. Nedusit to v sobě, uleví se.... opravdu.
Své sympatie pro jiná etnika se uznávat veřejně neostýchám, třeba pro pobaltské národy, které čelily sovětskému útlaku, jsem je zde již vyjádřil. Někde jinde zde jsem je zas vyjadřoval s Lužickými Srby v souvislosti se zavíráním jejich minoritních škol. Mám za to, že jsem zde vyjádřil i sympatie s Maďary a jejich povstáním v roce 56. Jistě jsou i stovky dalších případů, kdy někdo má či nemá moje sympatie.
Z demonstrací na Josefově a okolních částech Prahy jsem nepodpořil ani tu Erika Sedláčka za palestinské oběti holocaustu (podlejeho odpůrců připomínku Křišťalové noci), ani tu (nebo "ty") proti neonacismu. Organizátoři obou dvou z nich mne nezaujali, abych tak učinil. Zachoval jsem se tedy jak nějakých 99 celých já-nevím-kolik procent obyvatel ČR. Dnes bych se zachoval stejně. Nejsem pro omezování svobody slova a shromažďování ani jedné z nich, ale ani jednu z těch akcí bych jako drtivá většina ostatních nepodpořil. Ne protože se tak chová drtivá většina, ale protože to tak také cítím.
Stejně se zachovám i případě Nového Bydžova. Vynechám-li fakt, že je nemám čas a je to daleko, jsou i další důvody. Silně cítím s tamními obětmi kriminality a jiného nepěkného chování Romů (jistě ne každý Rom tam páchá kriminalitu, ale ta čeština takto funguje, viz ona Vámi zmiňovaní "sympatie pro etnika", nikoliv jednotlivé lidi či většinu příslušníků nějakého etnika), ale na druhou stranu akce DSSS nemám chuť nějak podporovat. Ta strana mi v mnohém ideově hodně nesedne. Nesednou mi politicky ani Kostlánové, Tydlitátové, Bangové, Haidlerové a jim podobní a jejich ideologie, takže ač Nový Bydžov někdy rád navštívím (nikdy jsem tam nebyl a rád po ČR na výlety cestuji), nyní to nebude.
Všichni ostatní jsou Vám relativizovatelnými figurkami na nikoli šachovnici, ale spíš hvězdici "Člověče, nezlob se".
Pokud pak dojde řada v házení kostkou na někoho jiného, je Vám to ohrožením Vaší "svobody"
Ondřej
Tak se už netrapme - je to jasné co vás na dosud nezakázané i když neaktivní Národní straně tak přitahuje. A ostatní jsou jen ohavní kosmopoltié, mutikulturalisté, neomarxisté a podobní nejspíš i homosexuální a europeizovaná havěť. No nic - i tohle poznání mělo třeba pro ostatní nějaký užitek
Z demonstrací na Josefově a okolních částech Prahy jsem nepodpořil ani tu Erika Sedláčka za palestinské oběti holocaustu (podle jeho odpůrců nacistickou připomínku Křišťalové noci), ani tu (nebo "ty") proti neonacismu. Organizátoři obou dvou z nich mne nezaujali, abych tak učinil. Zachoval jsem se tedy jak nějakých 99 celých já-nevím-kolik procent obyvatel ČR. Dnes bych se zachoval stejně. Nejsem pro omezování svobody slova a shromažďování ani jedné z nich, ale ani jednu z těch akcí jsem jako drtivá většina ostatních nepodpořil. Ne protože se tak chová drtivá většina, ale protože to tak také cítím.