Smetanovo nábřeží mělo být bez aut už dávno

Vratislav Filler, Michal Lehečka

Část pražské reprezentace brojí proti sto metrům uzavřeného pruhu na nábřeží Vltavy. Omezení dopravy v centru již přitom mělo být vyřešeno: byly pro to studie i příležitosti.

Zahrádky kaváren od silnice oddělují prozatím betonové zábrany, ty by však mělo zanedlouho nahradit uživatelsky příjemnější řešení. Foto Nábřeží žije!

Část pražského Smetanova nábřeží je od soboty uzavřena pro auta, a to jen v jednom jízdním pruhu. Jde o zhruba sto metrů dlouhý úsek od křižovatky s Národní po budovu Fakulty sociálních věd UK. S opatřením — nadějným, ale přesto dlouhodobě nedostatečným —, které alespoň trochu zlepší veřejný prostor v centru Prahy, ovšem nesouhlasí vedení Prahy 1, magistrátní opozice a dokonce ani někteří zastupitelé z vládnoucí koalice. 

Na jednání pražského zastupitelstva, které proběhlo minulý čtvrtek, se okolo uzavírky relativně málo využívaného jízdního pruhu strhla několikahodinová ostrá diskuze. V době, kdy v reakci na pandemii Covid-19 světové metropole přichází s ambiciózními plány, jejichž detaily si můžete prostudovat v naší podrobné rešerši, tak část pražské reprezentace vytáhla do boje kvůli jedné uzavírce části ulice v délce tří bloků budov.

×