Migranti v mužské prostituci: Sex s muži se jim příčí, díky němu však uživí rodinu
Petra DvořákováMužská prostituce představuje opomíjenou část sexbyznysu. Zatímco dřív si v Berlíně vydělávali prostitucí především náctiletí chlapci z rozvrácených rodin, dnes trhu s mužskou prostitucí dominují migranti z východní Evropy.
„Tak ty chceš psát o prostituci, jo? To jsi tady správně. Německo je totiž matka prostituce,“ zubí se na mě světaznale statný mladík v šedivé mikině a vytahané černé čepici, který se představuje jako Adrian. Sedím v baru Tabasco hned vedle berlínského Nollendorfplatzu, tedy v oblasti na jihozápadě Berlína, která již sto let platí za nejpopulárnější útočiště gayů ve městě. Prostor zaplňuje hlas Lady Gaga, každá z lampiček v tlumeně osvícené místnosti vysílá světlo jiné barvy. Ve vzduchu se třpytí střapaté vánoční řetězy, na baru leží netknutě talíře perníčků.
„Jestli chceš fakt psát o prostituci, měla bys mluvit se mnou,“ pokračuje a přisedá si ke mně. Na otázku, zda se prostitucí živí, bez váhání pokývá hlavou: „Dřív. Teď už ne.“ Spiklenecky se ke mně nakloní a své dlaně obtáčí kolem mého ucha jako kornout, skrz nějž zašeptá: „Teď už jenom občas rozdrtím pilulku aspirinu a prodávám to za osmdesát eur jako kokain.“
Chlapci ze stanice Zoo
Když se řekne slovíčko „prostituce“, většině lidí zřejmě vytane na mysli obraz ženy v negližé. Sama v textech o sexbyznysu zpravidla píšu o „pracovnicích“, „poskytovatelkách“ či zkrátka „ženách“, protože považuji za důležité zdůrazňovat genderový rozměr věci. Mužská prostituce nicméně existuje — zpravidla ještě více skrytá a přehlížená než prostituce ženská.
Ať jsou ovšem poskytovatelé sexuálních služeb mužského či ženského pohlaví, jejich zákazníci jsou zpravidla muži, kteří se nacházejí ve výrazně stabilnější ekonomické a životní situaci než ti, jimž za sex platí. V poválečném Berlíně nabízeli peníze za sex staří muži bezprizorním chlapcům potulujícím se okolo nádraží ve Friedrichstraße.
Ve druhé polovině dvacátého století se mužská prostituce v Berlíně přesunula do jedné z nejproslulejších otevřených drogových scén v Evropě: na stanici Zoo, kde se odehrává děj slavné knihy o drogové závislosti a prostituci náctiletých My děti ze stanice Zoo.
Příběhy prostitutů ze stanice Zoo zpravidla začínaly příšerným dětstvím bez rodiny či v rodině rozvrácené, z níž náctiletí chlapci utíkali na ulici. Dokument Chlapci ze stanice Zoo zachycuje třeba výpověď muže, kterého matka nutila z jeho prádla seškrabávat vidličkou stopy exkrementů a pak je jíst. Dalšího prostituta z dokumentu znásilnil v devíti letech školník. Na sexuální vykořisťování si zvykl natolik, že pasáky, kteří jej mezi třináctým a osmnáctým rokem vetlačili do prostituce, aby mu brali většinu zisku, považoval za své kamarády.
Němce v sexbyznysu vystřídali migranti
Stejně tak jako se stanice Zoo postupně proměnila z ufetovaného rejdiště nešťastných děcek bez vyhlídek ve spořádanou lokalitu obchodních domů a načančaných restaurací bez duše, se však v posledních letech zásadně proměnil i profil typického berlínského prostituta. Platit začalo totéž, co v prostituci žen: zatímco ještě na počátku tisíciletí tvořili většinu poskytovatelů sexuálních služeb Němci, dnes jsou jimi zpravidla migranti.
„Mužská prostituce nicméně existuje — zpravidla ještě více skrytá a přehlížená než prostituce ženská.“
To jsou skutečně jen pomluvy. Celý ten článek Petry Dvořákové je vysloveně homofobní. Podle iniciativy „Jsme fér“ může být naopak manželství gayů krásným vzorem pro všechna ostatní manželství. Žádná mužská prostituce tudíž neexistuje.
A pokud nějaká mužská prostituce existuje, tak jen v katolické církvi, a to z toho důvodu, že kněží se nesmí ženit.
Ani ta by samozřejmě neexistovala, kdyby se homosexuálně orientovaní kněží mohli ženit. Příčinou mužské prostituce je tedy celibát.