Prestaňme urážať voličov

Alena Krempaská

Na Slovensku probíhá předvolební kampaň, v níž se střetává nejviditelněji liberální tábor se stoupenci kotlebovců. Boj je to potřebný, je ale třeba přemýšlet, na koho přesně cílit.

Ustálila sa u nás taká obyčaj: navzájom si nadávať za politické názory. Namiesto vynucovania si reálnych výsledkov od politikov brýzgame na voličov a voličky opačného tábora.

Začalo sa to dávnejšie, v časoch, keď vznikol pojem „ficovolič“. V Česku vtedy bola populárna debilizujúca politická reklama „Přemluv bábu“. Chcela mobilizovať mladých ľudí, aby navštívili starých a prastarých rodičov na vidieku a za každú cenu im vyhovorili, aby volili ľavicu.

Pretože seniori sú vraj zjavne zaslepení a nostalgickí, nevedia sami za seba rozhodovať a nemajú právo na vlastný politický názor, teda pokiaľ nie je ten „správny“. Urážlivejší počin, dokonca s hereckým obsadením, ťažko nájsť.

×