Czechia: země, kde člověk znamená muž

Petr Bittner

Nové propagační video má představit Českou republiku jako moderní zemi, chybí v něm však ženy. Genderovou rovnost přitom vyspělý svět chápe jako klíčovou. Spot tak selhává nejen v očích feministek, ale především v očích své cílové skupiny.

Klavírista, vědec, lékař, montážní dělník, kuchař, sládek, vinař, pánská cimbálka, rytíř, sklář, malíř, fotograf, herec, ředitel filmového festivalu, fotbalista, hokejista, boyband, voják, pilot… Podle oficiálního propagačního videa z dílny Ministerstva zahraničních věcí není Česká republika ani tak „zemí skvělých lidí“, jak tvrdí ústřední motto, jako spíš elitním pánským klubem.

V nezvykle dlouhém propagačním videu dostaly svůj prostor jen dvě ženské tváře — tenistky Petry Kvitové a neznámé hodinářky. Dohromady si přitom obě ženy užily z pětiminutové stopáže jen několik vteřin. Dalo by se jízlivě poznamenat, že video nabídlo víc prostoru k předvedení svých výjimečných schopností robotům než ženám.

×
Diskuse
TT
December 21, 2016 v 10.43
Fakt hrůza
Ještě je možné, že v takhle blbém videu žádná žena hrát nechtěla.