Ramínkové války: Argumentační manuál poslední záchrany

Radovan Bartošek

Radovan Bartošek polemizuje s katolickými odpůrci potratů s poukazem na teologii Tomáše Akvinského. Církvi totiž možná nejde ani tak o ochranu nenarozených, ale o zanechání monopolu na vytváření a ničení všeho živého v rukou Boha.

Dobré zprávy z Polska! Kobiety se vzbouřily a hle — nemožné se stalo skutkem. Nikým nevolení občané si, odborníkům na spásu navzdory, vymohli nepřijetí zákona zakazujícího interrupce. Je to důvod k oslavě, ale spíše opatrné. Aby totiž nekončily Polky s ramínkem v děloze, muselo by nejdřív Polsko dát vale konzervativním kontrarevolucionářům s ramínkem zaraženým kdesi u mozkového kmene. Velkomožný pan Jarosław zatím své poslední slovo neřekl.

I v našich končinách má polský přístup řadu fanoušků. Ti by rádi zachránili budoucí generace křižáků pobíjejících uprchlické divize obléhající Bělehrad před zločinnými pletichami feminismu a neomarxismu a vrátili ženě její tradiční a důstojnou roli inkubátoru.

Řada těchto dobráků opakuje jedno tvrzení: Člověk vzniká v okamžiku početí a potrat v jakékoli fázi těhotenství je tedy vražda. Zaštiťují se autoritou katolické církve, která skutečně tuto pozici zastává. Jako ilustrace může posloužit třeba článek Jana Pavla II. The unspeakable crime of abortion. Jakmile má nějaká živá entita lidskou DNA, je člověkem a basta. Tato pozice je z mnoha hlediska neobhajitelná, ale znáte to: Strana, pardon, církev řekla, tak to tak je.

Monopol na život

×