Rozdíl mezi Twitterem a Threads je pouze v tom, komu plynou příjmy z reklamy
Tomáš ZnamenáčekKonkurence Twitteru od společnosti Meta získala jen za prvních pět dní od svého spuštění přes sto milionů uživatelů. V Evropě zatím dostupná není. Skutečnou alternativou není — jen soupeřením o větší zisky z reklamy a manipulaci uživatelů.
„Myslím, že by měla existovat aplikace pro veřejnou debatu s více než miliardou uživatelů. Twitter měl šanci se jí stát, ale nepovedlo se mu to. Snad se nám povede lépe,“ uvedl Mark Zuckerberg při spuštění Threads, nové platformy, kterou by firma Meta ráda nahradila Twitter.
Hon za ziskem a centralizace ohrožují veřejný prostor
Stojí za to zopakovat si fakta. Hlavním zdrojem příjmů Mety není veřejná debata, ale reklama, a hlavním zákazníkem platformy nejsou diskutující uživatelé, ale inzerenti. Kdyby byly oba cíle — kvalita veřejné debaty a zisk — navzájem slučitelné nebo se přímo posilovaly, bylo by vše v pořádku.