Několik poznámek k systemizaci služebních úřadů

Šárka Homfray

Vládou připravovaná předvolební systemizace státních úřadů samozřejmě vzbudí podezření, že se tak děje s politickou motivací. I když to tak tentokrát nemusí být, že vztah současné vlády k zákonu o státní službě je vysloveně utilitární.

Služební zákon připravoval ve vládě Bohuslava Sobotky Jiří Dienstbier. S jeho schválenou podobou se však neztotožnil. Dnešní podoba služebního zákona plně nevyhovuje vůbec nikomu. Foto WmC

Záměr vlády schválit změnu systemizace služebních úřadů — tedy jejich vnitřní struktury a jednotlivých míst — tak, aby nabyla účinnosti k 1. říjnu letošního roku, by nebyl ničím mimořádným. Jenom v loňském roce se systemizace měnila devětkrát. Pozornost ale vzbudil nepochybně kvůli říjnovému datu, tedy těsně před podzimními volbami do Poslanecké sněmovny.

Při systemizaci se místa na úřadech nejen ruší, ale i mění a zřizují. Vláda tedy bude čelit podezření, že změna systemizace nesleduje pouze zákonné účely, a má například za cíl zajistit někomu místo i v povolebním období.

×