Václav Havel by měl flygskam. Proč ho nemá jeho letiště?

Radek Kubala

Letiště Václava Havla má masivně expandovat, a to i přesto, že se nacházíme v době klimatické krize. Odpovědí může být kampaň spojující klimatické hnutí s lidmi usilujícími o dostupné bydlení a odpůrci masového turismu.

Kapacita pražského letiště už prý nestačí pravidelnému návalu turistů, kteří zvelebují centrum hlavního města svou všudypřítomností, opileckými eskapádami a přispíváním k bytové krizi. Hlučných zvracejících turistů s dotěrnými fotoaparáty je v ulicích Prahy stále málo, a proto se státem vlastněná společnost Letiště Praha rozhodla investovat až sedmadvacet milliard do dvojnásobného zvýšení kapacity Letiště Václava Havla. Turistů tak v Praze bude téměř dvakrát víc.

V době klimatické krize, kdy nám podle vědců hrozí vážné problémy, pokud urychleně nezačneme snižovat emise skleníkových plynů, se tento nápad může zdát bláznivý. Neospravedlní ho ani zvýšení ratingu od mezinárodní organizace Airport Carbon Accreditation, kterou v roce 2016 letiště obdrželo za nepříliš drastické snížení emisí skleníkových plynů.

×
Diskuse
JP
October 25, 2019 v 11.55
Zcela schizofrenní postoj současné civilizace názorně dokumentují dvě - současně vydané - zprávy z německého tisku.

Na straně jedné ve Švédsku ten zmíněný "stud z létání" vedl ke zcela reálným výsledkům: počet prodaných letenek se v minulém roce snížil o 8 procent; a o těch samých osm procent se zvýšil počet prodaných jízdenek na vlaky.

Na straně druhé v tutéž dobu jedno z německých centrálních letišť ohlásilo rekordní n á r ů s t letecké přepravy; s tím že pro budoucí rok se chystá ještě další její navýšení!
Trpět flygskamem je omrhelní.