Taxíky bez taxametrů i přísnější pravidla pro Uber a Taxify, navrhuje Ťok
Jan GruberNovela zákona o silniční dopravě umožní provozovat taxislužbu i bez doposud povinných taxametrů a světelného označení na střeše. Dále přináší přísnější regulaci společností jako jsou Uber a Taxify, které dopravní služby zprostředkovávají.
Taxíky i bez doposud povinného taxametru a světelného označení na střeše nebo přísnější regulace zprostředkovatelů taxislužeb — například nadnárodních společností Uber a Taxify. To jsou hlavní body novely zákona o silniční dopravě, kterou ministr dopravy Dan Ťok (nestr. ANO) předložil do připomínkového řízení. Návrh, jenž vychází vstříc moderním trendům v oblasti taxislužby, připravil rezort dopravy ve spolupráci se zástupci sněmovních stran i jednotlivých taxislužeb a dispečinků.
„Moderní aplikace a služby nechceme zakazovat, ale všichni musí dodržovat stejná pravidla. Platí to pro běžnou taxislužbu, tak i například pro Uber nebo Taxify. Jedni mají pošramocenou pověst svými někdy předraženými cenami a zároveň se obávají konkurence. Druzí nedodržují zákon a označují se za spolujízdu nebo sdílenou ekonomiku, přitom normálně podnikají, ale nemají koncesi a pojištěné auto jako taxi,“ uvedl Ťok při představení záměru.