Pražský magistrát si došlápne na Uber
Jan GruberMěsto Brno se již několik měsíců potýká s platformou Uber, nyní se přidává i Praha. Společně chtějí hledat řešení, jak službu, která porušuje české zákony, účinně regulovat.
Praha se po vzoru ostatních velkých evropských měst chystá řešit problémy s kontroverzní společností Uber. Cesty, jak služby platformy regulovat, se hledají — ač všude funguje poněkud odlišně — po celém světě. Uber se prezentuje jako služba sdílené ekonomiky, která zprostředkovává spolujízdu, a brání se označení za taxislužbu. Brání se rovněž odpovědnosti za pracovní podmínky či platy svých řidičů a řidiček, tzv. partnerů.
„Uber není tím sympatickým startupem, do kterého se stylizuje, a především nemá nic společného se sdílenou ekonomikou. Provozuje zcela normální taxislužbu, ale na rozdíl od jiných provozovatelů neodvádí žádné daně, a tím v podstatě okrádá stát i město. Řidiči si často nevydělají na to, aby pokryli náklady na opotřebení auta. To je i důvod, proč moc českých řidičů s Uberem nejezdí,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová.