Sobotka k Ťokovi: Příprava dopravních staveb trvá dlouho, ale pokročili jsme
Jan GruberPremiér Bohuslav Sobotka se k bilanční schůze sešel s ministrem dopravy Danem Ťokem. Diskutovali především o výstavbě dopravní infrastruktury a přípravě nové legislativy. Předseda vlády ministra chválil za čerpání evropských fondů.
Předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD) se v úterý na další ze série bilančních schůzek setkal s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO). Hovořili spolu především o budování a přípravě výstavby dopravní infrastruktury. Sobotka řekl, že jej mrzí, že se ministerstvu dopravy nepodařilo zahájit stavbu na žádném z prioritních úseků, pro který vláda u Evropské komise vyjednala výjimku pro opakování procesu posuzování vlivů na životní prostředí. Premiér, ani ministr dopravy se při bilancování nevyhnuli kritice občanských sdružení, které podle jejich názorů brzdí výstavbu v České republice.
„Když jsme nastoupili před čtyřmi lety, setkali jsme se s kritickým zanedbáním přípravy výstavby klíčové dopravní infrastruktury. S tímto neblahým dědictvím bývalého ministra Víta Bárty jsme se v minulých letech museli vyrovnávat. Proto jsme také dnes nejvíce času strávili diskusí o všech klíčových dopravních stavbách, na kterých ministerstvo pracuje,“ řekl po skončení jednání s Ťokem předseda vlády.
Sobotka ocenil, že se za poslední čtyři roky podařilo zprovoznit sto dvacet kilometrů dálnic a silnic první třídy a nastartovat výstavbu dalších zhruba dvě stě třiceti kilometrů nových dálnic a silnic první třídy. „Výsledek působení naší vlády je ten, že výrazným způsobem pokročila připravenost výstavby dopravních staveb,“ dodal premiér.
Sobotka dále hovořil o souboru klíčových dopravních staveb, pro které vláda vyjednala u Evropské komise výjimku pro opakování procesů posouzení vlivů na životní prostředí. „Mrzí mě, že na žádném z těchto prioritních úseků nebyla zahájena výstavba. Ministr dopravy mě informoval, že stavba na některých úsecích bude zahájena na konci tohoto roku,“ řekl. Za jeden z důvodů zpoždění označil obstrukce ze strany občanských sdružení. „Není to tedy jen otázka připravenosti, ale i otázka zlé vůle a snahy blokovat některé stavby za každou cenu,“ pokračoval Sobotka.