Vybraná společnost
Johana ChylíkováOrganizační tým soutěže Miss Univerzity Karlovy využíval studentky k získání kontaktů v podnikatelských kruzích. Ředitel soutěže Tomáš Gavlas pořádal večírky, kterých se účastnily soutěžící dívky a pozvaní podnikatelé.
Soutěž Miss Univerzity Karlovy se poprvé uskutečnila v roce 2011. Vycházela z tradičního konceptu soutěží krásy: zhruba desítka dívek soutěžila v tom, která nejlépe vyhovuje standardům krásy, jež byly v minulosti definovány právě v soutěžích tohoto typu. Soutěž odkazovala k Univerzitě Karlově nejen svým názvem, ale i pravidly — soutěže se mohly účastnit jen její studentky.
V říjnu 2013 se proti této soutěži ozvaly první kritické hlasy. Několik stovek studentů a pedagogů adresovalo vedení univerzity otevřený dopis, ve kterém shrnuly problematické aspekty Miss UK: V první řadě soutěže krásy ze své podstaty redukují soutěžící ženy na sexuální objekt, což je v rozporu s tím, k čemu by měla vychovávat univerzita. Soutěž zároveň neoprávněně používá jméno univerzity k nalákání sponzorů. Z těchto důvodů by soutěž jméno Univerzity Karlovy nést neměla.
Ředitel soutěže Tomáš Gavlas koncept Miss UK bránil. Snažil se veřejnost přesvědčit, že soutěž si jméno univerzity zaslouží. A to zejména proto, že jde o podnik „studentů pro studenty“. Organizování celé soutěže mělo podle něj tužit studentský kolektiv (i přesto, že nikdo z organizačního týmu již studentem UK nebyl). Dalším příkladem toho, že Miss UK byla akce „studentů pro studenty“, byla závěrečná party v klubu Roxy, kam se mohli studenti UK přijít pobavit. Gavlasův stěžejní argument o výhradně studentské aktivitě však působí poněkud směšně, neboť existují důkazy, že organizační tým využíval soutěž a soutěžící k získání kontaktů na vlivné podnikatele.
Popř. epochy, kdy animální pudy pozbudou své dominantní role......bych dodal.