Proč nezakážeme reklamy na alkohol?
Ivana RecmanováČeské mládeži patří prvenství v konzumaci alkoholu. Mezi příčinami se málo skloňuje reklama, přestože právě ona hraje dost možná klíčovou roli.
I muži mají své dny.
Královský pivovar Krušovice — sponzor pořadu.
Nějaký muž s liščím ocasem (v devadesátých letech byl Zmikund v plenkách).
Bernard s čistou hlavou.
Kozel na Letišti Václava Havla.
„Takto vypadá průměrná Češka“ na billboardech v Londýně.
×
Domov → Sloupek
15. července 2015 v 8.00
Související
Diskuse
IR
July 15, 2015 v 11.46
Tak kampaň Bernard s čistou hlavou je reklama na nealkoholické pivo, tudíž by v mém výčtu měla chybět - za chybu se omlouvám.
JP
July 15, 2015 v 13.52
V Německu statistikové v posledních letech zaznamenali snížený konzum jak alkoholu, tak tabákových výrobků především u mládeže; kromě jiného se tento pozitivní vývoj připisuje právě omezení či zákazu reklamy na tyto produkty.
IH
Zákaz reklamy na alkohol bych jen přivítal. Ostatně tvrdé omezení reklamy obecně by podle mě bylo rovněž žádoucí. Přesto se na problematiku pití u mladých dovedu podívat i trochu jiným prizmatem. Ač je to už až moc dlouho, přece si pamatuji, když mi bylo sedmnáct a nikde mi nesměli nalít i jak mi bylo skoro dvacet a nechtělo se mi objednáním piva riskovat povinnost tasit občanku. Rozhodně jsem nebyl nějak hrr do dospělosti. Dodnes si myslím, i když je to stále skoro tabu, že občasné mírné napití aspoň některých alkoholických nápojů po řekněme šestnáctém roce je pokrytecké formálně pronásledovat a činit jen svůdnějším.