Proč nezakážeme reklamy na alkohol?

Ivana Recmanová

České mládeži patří prvenství v konzumaci alkoholu. Mezi příčinami se málo skloňuje reklama, přestože právě ona hraje dost možná klíčovou roli.

I muži mají své dny.

Královský pivovar Krušovice — sponzor pořadu.

Nějaký muž s liščím ocasem (v devadesátých letech byl Zmikund v plenkách).

Bernard s čistou hlavou.

Kozel na Letišti Václava Havla.

„Takto vypadá průměrná Češka“ na billboardech v Londýně.

×
Diskuse
Tak kampaň Bernard s čistou hlavou je reklama na nealkoholické pivo, tudíž by v mém výčtu měla chybět - za chybu se omlouvám.
JP
July 15, 2015 v 13.52
V Německu statistikové v posledních letech zaznamenali snížený konzum jak alkoholu, tak tabákových výrobků především u mládeže; kromě jiného se tento pozitivní vývoj připisuje právě omezení či zákazu reklamy na tyto produkty.
IH
July 15, 2015 v 21.36
Konzumace alkoholu
Zákaz reklamy na alkohol bych jen přivítal. Ostatně tvrdé omezení reklamy obecně by podle mě bylo rovněž žádoucí. Přesto se na problematiku pití u mladých dovedu podívat i trochu jiným prizmatem. Ač je to už až moc dlouho, přece si pamatuji, když mi bylo sedmnáct a nikde mi nesměli nalít i jak mi bylo skoro dvacet a nechtělo se mi objednáním piva riskovat povinnost tasit občanku. Rozhodně jsem nebyl nějak hrr do dospělosti. Dodnes si myslím, i když je to stále skoro tabu, že občasné mírné napití aspoň některých alkoholických nápojů po řekněme šestnáctém roce je pokrytecké formálně pronásledovat a činit jen svůdnějším.