Švédské nadšenkyně začaly vařit „feministické“ pivo
Petr JedličkaAngažovaná skupina milovnic piva se rozhodla prosadit odvětví, v němž jsou genderové stereotypy dosud až překvapivě silné. Název jejich prvního produktu je tak logicky inspirován proslulým heslem We Can Do It z kampaně s Rosie Nýtovačkou.
Říkají si FemAle, žijí v Göteborgu a kromě vášně pro chmelový nápoj mají společné ještě jedno — nesnášejí věty typu Tohle pivo je ale dost hořké a silné. Nechcete si dát raději něco sladšího?
„Ne, já nechci žádný podělaný ovocný pivo,“ reprodukuje svoji typickou odpověď vrchnímu Rebecka Singererová, jedna ze členek skupiny FemAle, v rozhovoru s Davidem Crouchem z britského Guardianu.
Právě Singererová se spolu s dalšími FemAle zapojila do posledního a v současnosti značně populárního počinu skupiny — výroby svrchně kvašeného piva značky We Can Do It odkazující na proslulé heslo z amerických druhoválečných plakátů s Rosie Nýtovačkou — kampaně, která zdůrazňovala, že žena může zastat stejnou práci jako muž.
„We Can Do It není ženské pivo, ale pivo, jež ženy vaří a které může pít kdokoliv,“ cituje Guardian Elin Carlssonovou, další Švédku, která FemAle založila.
„Nejde tu o feminismus (v povšechném významu slova). Jde tu o rovnost. Chtěli jsme prostě ukázat, že to bez problémů zvládneme také,“ říká Carlssonová dále.
African Beer - Umqombothi
https://www.youtube.com/watch?v=YauKk2hx4Ro
Už by tu konečně taky mohly být html odkazy!
Nestačí to nazvat prostě pivo?
(Já vím, pak by ten titulek tak netáhl.)
Já prostě nevidím nic zaznamenáníhodného na tom, že parta ženských uvařila pivo. Piva dělím na chutná a nepitná. Žádné pivo mi nebude lepší jen tím, že ho uvařila parta ženských. A na etiketu si každý může vylepit, co se mu zlíbí (pokud to nekoliduje s ochrannými známkami).