Zatím to nejde servat, ale jednou to půjde vypnout
Zuzana VálkováFrancouzský Grenoble je prvním evropským městem, které zakázalo venkovní reklamu. Takový krok se jeví radikálním a v našich podmínkách nerealizovatelným, ale stejně bych měla takový návrh…
Zní to tak idylicky, že by se z toho člověk mohl pod vlivem chmurného počasí cítit mírně otrávený. Takové evoluční přískoky v uvažování, jaké předvedli Francouzi, jak je to jenom možné? Sáhnout trhu do úsměvu a vyplenit jeho přirozená práva na zasviňování veřejného prostoru informačním smogem? Starosta Grenoblu zařídil nemyslitelné.
Namísto zhruba 330 venkovních poutačů, mezi které se počítají i olbřímí billboardy, hodlá město vysázet padesát stromů, přičemž inzertní smlouvy, které běží a k nimž se v případě takové Prahy váže nejedna mafiánská historka, prostě zruší. Uprázdněné místo k reklamě nabídne veřejným institucím.
Jiří Vyleťal
A hlavně o rušičky akustické, které by zneutralizovaly ty neuvěřitelně slabomyslné reklamní vstupy v "mém" supermarketu o tom, že jedině jogurt od firmy XY - "mňam!" - chutná ze všech nejlépe...