Twitter nespasí českou pravici — ani levici
Jan MájíčekPřeceňování sociálních médií, kterého se před volbami dopouští také ODS, není nic nového. Stále ale platí, že události na sociálních sítích musí odkazovat k nějaké aktivitě, vztahům či praxi v širokém slova smyslu.
ODS je v zajetí Twitteru. Svou kampaní zatím míří na mladé a technicky zdatné. Vždy se chlubila tím, že právě toto jsou její voliči. Jenže pravidla sociálních sítí jsou složitější, než si strana myslí.
Nejde totiž jen o napsání nějakého hesla a umístění hashtagu (tj. #volim_pravici) na billboardy. Sociální média jsou obrovský nástroj, ale stejně jako jiná média, jsou i tato součástí celkové společenské reality.
Schwarzenbergerův tým dokázal v prezidentské kampani spojit virtuální kampaň se skutečnými akcemi v ulicích, zejména pak s velkým koncertem na Náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze. ODS ničeho takového schopna nebude. Je oslabena hlavně co do „bojové morálky“. Ty neustálé odkazy na „pokoru“ a „uznávání chyb“ odpovídají opravdu straně, která míří k jednocifernému volebnímu výsledku.
Naprosto souhlasím. Twitter nespasí nikoho. Dokonce ani vyhrané volby nikoho nespasí. Ale má na to levice? Tedy na tu politickou práci na ulici a mezi lidmi?
Ale pořád je bud něco osloví a nebo neosloví. To se nezměnilo. Jen dopad různých reklamnních kampaní je masovější. a příval informací i pseudoinfomací hektičtější.