O Babišově utrpení
Ondřej VaculíkV historii našeho státu jsme patrně neměli nevhodnějšího premiéra, a to bez ohledu na závěry vyšetřování kauzy Čapí hnízdo.
Patřím k těm, kteří se snažili ušetřit Andreje Babiše všech těchto nepříjemností, které nyní s ním musíme jako s jedním z nejvyšších představitelů státu prožívat, musíme se nějak vůči němu vymezovat, tříbit si názor, ba s mnohými se kvůli němu hádat, což nás neúměrně zatěžuje, takže ani já nejsem schopen nic rozumnějšího než o tom psát. (A přitom mám v šuplíku tolik znamenitých a poučných témat, například o ustavujícím zastupitelstvu v našem městečku.)
Zvláštní věc: Ukazuje se, že lépe by všem bylo, a zejména Andreji Babišovi, kdyby se předsedou vlády nikdy nestal. (Bohuslav Sobotka to věděl, my si to mysleli, ale bylo nás na to málo. A Andrej tak strašně chtěl…) Teď už ani nezáleží na tom, jestli ve věci jeho-nejeho Čapího hnízda Andrej přímo podváděl, nebo jenom chytračil. Výsledek trestního stíhání je stejně za devatero horami, devatero řekami a dalšími roklemi a stržemi.
O soucit tu tedy nouze není.
Nouze je o širokou schopnost preventivních ochrany před vlivem ideologie, ve které se stala pluralita smýšlení instrumentem destrukce demokratického režimu.
Nevhodnost premiérů je globální, místní pouze jejich tvář
- čím více je současný stav rozpadu demokracie vnímaný jako samozřejmost, tím zřetelněji se babišští a zemanští podobají trumpským a putimským.
Nejsme v té šaškárně sami ..........bych si k tomu masovému utrpení zasakroval.
Z parlamentu se tak stává žvanírna a z liberální demokracie třeba lidová demokracie......když ne něco ještě horšího.
Babiš se hodně rozčiluje a čím dál tím víc se také lituje. Jenomže to je vyjednávací strategie odborníka na strategické obchody, na kterých zbohatl, jistě nic spontánního.
Co se odehrává v jeho nitru, se poznat nedá, možná ani žádné nemá. K čemu by mu bylo?
Zdá se, že Andrej Babiš je ztělesněním naprosté antitéze k tomuto Buddhovu přesvědčení: vazba na věci, vlastnictví věcí je pro něj jediným smyslem jeho života; a nemít, nevlastnit věci (a s tím spojenou moc) by pro něj bylo zdrojem nesnesitelného utrpení.