Do ČT míří kampaň na podporu rovného dělení péče o domácnost
Petra DvořákováMuži na rodičovské dovolené v českém prostředí stále představují výjimku. O změnu se chce pokusit vládní kampaň To je rovnost!, jejíž spoty nyní míří do České televize.
Česká televize začne v pátek 10. března vysílat spoty vládní kampaně To je rovnost! Část z nich cílí na svědky domácího násilí a má je přesvědčit, aby případy zpozorované ve svém okolí hlásili na policii. Zbytek se zaměřuje na mladé či budoucí rodiče a propaguje rovné rozdělení péče o děti a domácnost mezi partnery. Jak se ukázalo na tiskové konferenci, drobné výsledky má kampaň už nyní. Spoty vytvořilo animační studio KLUCIvespolek. „Spolupráce s úřadem vlády nás ovlivnila natolik, že uvažujeme o změně názvu na KLUCIaHOLKYvespolek,“ pronesl s úsměvem zástupce studia Jiří Novák.
Kampaň je z osmdesáti procent hrazená Norskými fondy, zbytek — asi dva miliony korun — zaplatí český státní rozpočet. Kromě spotů v televizi jsou v plánu také plakáty v prostředcích městské hromadné dopravy, na úřadech práce či v knihovnách a tematické veřejné konference a workshopy. Osvěta se bude šířit i virtuálně přes web a sociální sítě. Kampaň začala v listopadu 2016 a trvat má do roku 2020.
„Vy jste ho udali? Tak to je síla!“ diví se v jednom z videí o domácím násilí žena ve fitness centru. „Ne, to je rovnost!“ reaguje její kamarádka. Jiné spoty se snaží vyvrátit předsudky o rodičovské dovolené. „Takže ty seš na rodičovský a žena šla do práce?“ ptá se překvapeně se ve vlaku muž svého kamaráda. „Chci bejt víc s dětma, dokud jsou mladý,“ vysvětluje otec, který oproti zvyklostem zůstává doma s dětmi místo manželky. Videa se budou vysílat v České televizi, která je oficiálním mediálním partnerem projektu, a bude je možné zhlédnou i na webu Tojerovnost.cz.