Radujme se všichni v Pánu, přijel komouš z Vatikánu!
Lukáš SenftPapež František je politikem pro současnou generaci. Neklaní se trhu a pranýřuje nástrahy, které nastoupily místo slibované svobody. Levná práce je pro něj vykořisťování a bezdomovec je důležitější než poklesy na burze.
Jorge Bergoglio zamlada pracoval jako vyhazovač v nočním klubu. Později se stal papežem. Vervu a neoblomnost si ale zachoval. 19. května se na ranní mši vytasil s tématem vykořisťování a levné práce. Přirovnal ji k otroctví:
„Ti, kteří bohatnou díky vykořisťování pracujících, jako by z nich vysávali krev. Vytváří z pracujících pouhé otroky. Nechávají je vyhladovět pro vlastní profit. A to je smrtelný hřích!“
Později naložil ještě víc: „Děje se to všude po světě. ‚Chci pracovat.‘ ‚Bezva, dostanete smlouvu od září do června.‘ Bez nároku na důchod, bez zdravotního pojištění… Pak ji přeruší a v červenci a srpnu jíte vzduch. A v září se vám za to vysmějí.“
Co si z takových „bolševických“ řečí může vzít má generace? Generace, která může cestovat a radostně se rvát v tržních vodách? Hodili nás do nich přece už jako nemluvňata, nahé a němé.
Politik mé generace
Prý jsem se narodil do svobody. Přišel jsem na svět skoro přesně rok po sametové revoluci. Rodiče měli dvě svatby: jednu povinnou na úřadě, další dobrovolnou v kostele. Přelom doby. Uběhlo přes pětadvacet let, během nichž jsem byl nabádán, abych si vážil své svobodné země.
V téhle zemi jsem tedy jako ministrant sledoval poloprázdné lavice v kostele. Později jsem viděl zaplněné ulice, v nichž davy ve jménu Krista žádali utopení uprchlíků. V téhle zemi mě napadl nácek, protože věděl, že se „zastávám Cigánů“. Vyhmátl si mě, když jsem si po půlnoci kupoval brambůrky ve vesnickém pajzlu. Křičel podobné lži, se kterými pravicové strany vyhrávají volby.
V téhle zemi mého mladšího bratra zmlátili policisté na demonstraci za právo na bydlení pro všechny a mé kamarády vozí z Kliniky přímo na stanici jakožto kriminální smažky. V téhle zemi se můžu zastávat koho chci, a pak od kohokoli obdržet hrozby oběšením.
V téhle zemi můžu vystudovat, zadlužit se, vydělávat minimální mzdu a být rád. V téhle zemi můžu skončit pod mostem, nebo z něho skočit. Svobodně.
Takovou demokracii jsme zdědili.
Při jakékoli kritice se ale přiřítí zástup zasloužilých undergrounďáků a vynadají každému, kdo si neváží kapitalismu. Mám být hlavně rád, že můžu cestovat. A měl bych si proto odpustit rudé kydy o sociální politice. Drž tlamu, krok a vzývej Havla!
Havel ale zemřel, stejně jako Bůh, jen lidé zkroucení hladem a nouzí zůstali. Odmítám se proto kochat svobodou, pokud sto dvaceti tisícům lidí hrozí ztráta bydlení. Bída jednotlivce je problémem všech.
Papež František je ranař Boží a tohle všechno pojmenovává: „Jak je možné, že ve zprávách neslyšíme o bezdomovci, který zemřel na podchlazení, ale dozvíme se, že burza klesla o deset bodů?“ To je otázka dneška. To je modlitba demokracie, na kterou neodpoví žádný Bůh. Jen my.
Proto je politikem mé generace. Generace bez Havla a bez Boha.
„Dávám přednost církvi, která je pohmožděná, raněná a špinavá, protože přebývala venku na ulici,“ zdůraznil bývalý vyhazovač Bergoglio. To samé musí platit pro politiku. A člověka podobného naturelu rozhodně nezastaví poplašená obvinění z marxismu a komoušství.
Jeho síla totiž spočívá především v oslovení slabých. Jako jeden z mála promlouvá do trhlin ve fasádě úspěchů vyvolené menšiny, do trhlin, v nichž žijí „ti ostatní“. František přitom neslibuje radosti nebes, ale podvrací bolesti země.
Proto naslouchám tomuhle „levičáckému flanďákovi“. Pokud pro nás totiž budou bezdomovci i nadále jen „lenoši“ a chudí pouze „ti, co se měli víc snažit“, pak moje generace selhala. Přinejlepším budeme jenom banda cestovatelů, která se naučila příliš dobře plavat ve vodách dravců.
A já jsem přece marxistka a komouška.
Bez kooperace purpurových pravičáků zůstane Františkova výzva k nutnému ovlivnění patologických excesů neoliberálního kapitalismu nadále bezzubá.
Neschopnost překlenutí roztříštěnosti všech křesťanských církvi dokládá, že prvotním zájmem církevních elit je interní problematika a nikoliv skutečný vliv na etiku kapitalismu ........
.....bych rozmrzele dodal.
Jenom v jednom bych s Váni nesouhlasil, A sice, že Bůh zemřel. Kdepak. To pouze my lidé, kteří Boha a jeho řád dobra pro všechny odmítáme, sami v sobě ubíjíme dobro, které do nás Bůh vložil, abychom jej rozvíjeli.
Kdyby Bůh zemřel, pane Senfte, neusiloval byste o dobro, nezastával byste se "Cigánů", lidí bez střechy nad hlavou, lidí ponížených, uprchlíků, nebral byste se Vy a ostatní za Kliniku a nepsal byste do DR.
Jiří Vyleťal
Sním o malém kolektivním seskupení elity purpurových - takříkjíce kardinální vládu - schopnou neslýchaně brzy přijímat nutná opatření.......bych na okraj mého neoliberálního albtraumu dodal.
http://a2larm.cz/2016/05/prekariat-spolecenska-trida-v-utvareni/
"Pokud se necítíte být příslušníkem třídy a podíváte se na sebe ráno do zrcadla, vidíte jenom své selhání. Vidíte někoho, kdo není prostě dost dobrý a schopný. Najednou ale při pohledu do zrcadla nevidíte oběť, ale člena určité skupiny. Jsou tu miliony lidí, jako jsem já, které jsou součástí prekariátu... "
Nutně potřebujeme nový systém. Aby ovšem mohl fungovat, je zapotřebí přimět lidi aby nežili jen pro sebe. Což obvykle vyžaduje jistou dávku spirituality.
jeho snaha o reformu církve neskončí stejně jako Gorbačovova snaha. Vzhledem k tomu, jak na něj reagují třeba polské katolické špičky, to tak vypadá
si levicoví aktivisté nevytvářejí jen další modlu. Vždyť i když papa dovezl pár migrantů do Vatikánu, tak stejně nakonec prohlásil, že migrace musí mít své limity
To jsou ty potíže se zbožňovanými.
I když ono se dá okecat všechno a sluníčkáři už mají cvik.
"Lidé, kterým se daří lépe, mají zodpovědnost pomáhat uprchlíkům. Zároveň je ale nyní běženců v Evropě příliš, a tak je to v praxi těžké."
"O běžence by podle něj měly evropské země pečovat jen dočasně. Cílem by měl být jejich návrat do zemí původu, aby se zde mohli podílet na jejich obnově."
"Láska je hlavním poselstvím všech náboženství, včetně islámu. Zlé lidi najdeme i mezi buddhisty, křesťany, židy nebo hinduisty."
Dle těchto vět je dalajlama sluníčkář jako vyšitý:-)
Jenže dalajlámovy výroky "Lidé, kterým se daří lépe, mají zodpovědnost pomáhat uprchlíkům. Zároveň je ale nyní běženců v Evropě příliš, a tak je to v praxi těžké" nebo "Z Německa, kam loni přišlo asi 1,1 miliónu migrantů, se podle něj nemůže stát arabská země." jdou ve skutečnosti absolutně proti sluníčkářskému dogmatu. Říci něco takového Konvička, tak by jej sežrali.
Famáci /a všichni, kdo vyvěšují tibetské vlajky/ jsou směšní. Směšní všem rozumným lidem, neboť vybrat si jako symbol svobody feudálně-náboženský systém, ve kterém ještě ve 20. století bylo naprosto běžné otrokářství, může jen hodně velký pokrytec, nebo, slušně psáno, nemyslící.
Není pak ani s podivem, že akce těch, kteří se zde nazývají levicovými aktivisty, se v tomto směru divně kryjí s akcemi ultrakonzervativců na Západě.
A když pak naši "aktivisté" pochodují s tibetskými vlajkami na Hrad, vedeni Kalouskem, tak už je úplně vymalováno!
"Pár milionů migrantů může udělat z Německa arabskou zemi."
nebo
"Evropa uprchlickou vlnu bez problémů zvládá."
Spíš bych tam čekal jejich negaci.
A myslícího jedince nemůže ani napadnout, že by se snad Tibet vyhlášením samostatnosti vrátil k předokupačnímu režimu. Ani vás to jistě ani nenapadlo, a je to jen argument slaměného panáka.
Opravdu, o co vám jde?
Sám za sebe mohu říct, že Tibet není symbolem svobody, ale když už, tak snahy o duchovní osvobození. Jako každý symbol skutečnost zjednodušuje a od určitých stránek odhlíží. To mu ale nic neubírá na přitažlivosti a není třeba ho za to ponižovat.
Symbolem svobody byly v 80. letech pro hodně lidí USA. Dodnes nezapomenu na útočnou otázku učitele občanské nauky, proč si kreslím na penál vlajku nepřátelské imperialistické země. Myslím, že onen učitel dobře věděl, že to není vyjádření obdivu k imperialismu, stejně jako Vy, pane Ševčíku, předpokládám víte, že ti, kdo vyvěšují tibetské vlajky, nehorují pro feudálně otrokářské zřízení. Ty symboly mluví o určitém aspektu našeho světa, kterého se nám nedostává. A působí i přesto, že víme, že realita za nimi skrytá je mnohem složitější.
V tomhle si aktivisté libují. V každém migrantu vidí chudáka, utíkajícího před válkou, v každém nezaměstnaném člověka, který by pracovat moc chtěl, ale nechtějí mu to dovolit a v každé neziskovce vidí anděly na zem sestoupivši.
Tibet je pro mě jen symbolem nevídaného pokrytectví Západu, který přes něj útočí na Čínu. Viděl jsem v dokumentu ony "vznešené" lámy, jak holemi tloukli své poddané jako zvířata. Viděl jsem už ledaco, ale tohle bylo dost otřesné.
Západ vytvořil obraz Tibetu jako země jakýchsi zvláštních nadpozemských mudrců, jež jen zlí čínští okupanti brzdí v jejich službě lidstvu. Celý svět jim musí pomoci se té zlé okupace zbavit. Propaganda, jak vidno, zabírá. Je v ní vše, co má být. Lámové jsou v ní ekologičtí, tajemní, moudří, nebyznysoví /7 let v Tibetu/ a celkem nic o nich nevíme, tak kdo mladý a naivní by se nenadchnul? Navíc je to schválená, ba podporovaná aktivita našimi nadspojenci, což je také výhodou. Kdo ví, jak by úřady konaly, pokud by aktivista běhal s transparentem Svobodu Kurdistánu? Či Vraťte Texas Mexiku? Když už dělají aktivisté revoluci, tak takovou tu schválenou. Kryje se jistě jen náhodou s Bushovými, či Kalouskovými potřebami.
Věřte pane Bíno, tohle obhajování dloholetého pokrytectví Západu, je ze strany aktivistů směšné. Ti "obhájci" lidských svobod, kteří útočí na Kubu, aniž by cekli cokoli o jejich sousedech, kde lidé žijí mnohem hůře, co chtějí FreeTibet, aniž by chtěli svobodu a demokracii pro jiné národy, které žijí mnohem hůře, jsou pro mmě jen UI. Dovedu si představitt Kalouska, jak se jimi bohovsky baví.
Zkuste si položit otázku cui bono se tenhle tyátr s Tibetem hraje. Chlapsky, narovinu. Nebudete pak muset otřískávat klávesnici obhajováním neobhajitelného.
Není to ani podstatné k tomu, co jsem chtěl vyjádřit.
Co z toho plyne pro nás jako pro levici? (P. Ševčíka je ovšem bohužel nutno počítat k extrémní pravici.) Kritizovat USA i Čínu, Kubu stejně jako Saúdskou Arábii. Jinak nejsme důvěryhodní.
"Čekal jsem, že se objeví někdo, kdo bude psát o aspektech a symbolech atd. To je jediná možnost jak vytvořit jakési simulakrum, jak z nesmyslného konání udělat zdání čehosi vznešeného."
A o odstavec dále:
"Tibet je pro mě jen symbolem nevídaného pokrytectví Západu, který přes něj útočí na Čínu."
Redukovat nějaký jev JEN na symbol, to opravdu nemusí vést k dobrým výsledkům. Pokud si můj příspěvek přečtete, nic takového tam nenajdete.
Mezi zdroje fasciance západu Tibetem patří např. knihy Alexandry David Neelové, která v první polovině 20. století velmi dobrodružným způsobem procestovala Tibet. Zkuste si od ní něco přečíst, situaci v tehdejšm Tibetu rozhodně nijak nepřikrášluje.
A to, jak západ útočí na Čínu skrze Tibet, jsme nedávno viděli u nás. Jen směr útoku šel tak nějak obráceným směrem... :-) (pozn. tato poslední věta je zjednodušující ironie)
• o dobro,
• nezastával byste se "Cigánů",
• lidí bez střechy nad hlavou,
• lidí ponížených, uprchlíků,
• nebral byste se Vy a ostatní za Kliniku…«
není kritika zbrojařské lobby USA, tedy vlády neoconů, s důsledkem milionů mrtvých, tragické vlny migrace do Evropy, což je vlastně přímý důsledek těch amerických akcí.
Mohu se vás zeptat, jak v této souvislosti vnímáte roli USA a jejich četných válek? Nestálo by přece jen svědčit o Něm i tímto?
Děkuji vám za odpověď. Považuji ji za velmi podstatnou.
A pokud jste snad ten dokaz přehlédl, myslím zejména toto (lze zapnout CZ titulky):
https://www.youtube.com/watch?v=an3A3hRA8_M
Nebo toto nepovažujete za podstatné a významné? Vždyť i my jsme v téže vojenské alianci. To má přece o 10 řádů větší význam a smysl. Tříska a břevno... Pěkný den a snad mi rozumíte bez předsudků...