Hidžáb — módní doplněk a výraz svobody?

Fatima Rahimi

Mariah Idrissi se objevila jako vůbec první muslimská modelka s hidžábem v kampani evropské oděvní firmy. Řeší tak otázku, zda ženy mohou vyjádřit své náboženské vyznání: ano, mohou a navíc velmi módním způsobem.

Mladá Britka Mariah Idrissi ukazuje náboženský symbol jako součást každodenního života. Repro DR

Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz, známější jako H&M, nedávno vypustil novou reklamní kampaň s heslem „There are no rules in fashion“, tedy „Móda nemá žádná pravidla“, zaměřenou na recyklované oblečení.

V opravdu rozmanitém videu se ve velmi krátkých scénách střídají a míjejí různí lidé. Muži a ženy, staří i mladí, malí a velcí, hubení a plnoštíhlí, sikh, muslim, transsexuál či muž s ponožkami v sandálech. Nejvíc diskutovanou postavou tohoto videa — nebo lépe řečeno celé kampaně —, se však stala třiadvacetiletá Britka s pákistánsko-marockými předky, Mariah Idrissi. Mariah má menší postavu, velké a výrazné oči a malý kroužek v nose. Rodačka z Londýna se do kampaně dostala díky svému profilu na instagramu.

×