Daňové úlevy za biopaliva uhradí Babišovy náklady vstupu do politiky
Jiří ParoubekAndrej Babiš se zlobí na Miroslava Kalouska za jeho slova o biopalivech. Podle Jiřího Paroubka jsou ale počty jednoduché. Pokud podíl firem Andreje Babiše na biopalivech tvoří přes 50 %, bude jeho zvýhodnění přibližně pět miliard korun.
Často si tak v hlavě přehrávám, kolik peněz Andreje Babiše stál jeho vstup do vysoké politiky. Jen marketingoví odborníci kdysi spolupracující s Tony Blairem, prostě světová špička ve strategickém plánování a v kreativních nápadech v politice — pár konzultací za rok stojí bratru pár desítek milionů korun.
Americká poradenská služba PSB — se kterou jsem spolupracoval v ČSSD a dosáhl vynikajících volebních výsledků, nejlepších v dějinách této strany — stála Babiše za roční spolupráci před volbami odhadem tak deset milionů korun. Andrej Babiš ale spolupracoval i s dalšími marketingovými agenturami. Výdaje za tři volební kampaně hnutí ANO v průběhu jednoho jediného roku byly v řádech set milionů korun.
A nákup klíčových českých médií — MF DNES, serveru iDnes, rádia Impuls, ale i Lidových novin — ten stál Babiše miliardy. Prostě, dobré akvizice a investice v mediální oblasti Babišovi přinášejí vliv i zisk.
Andrej Babiš ve své podnikatelské činnosti, ostatně mimořádně úspěšné, nikdy neprojevoval zbytečnou sentimentalitu. A proces koncentrace v českém potravinářském průmyslu probíhal hladce a především v Babišově režii. To je věta napsaná s akademickou lehkostí a nepochybuji o tom, že mnoho z „koncentrovaných“ podnikatelů v potravinářství by jistě mohlo vyprávět mnoho zajímavého.
Každému člověku se vkrádá do úst otázka, proč vlastně Andreji Babiš do té politiky šel. Jeho argumentace je vcelku srozumitelná. Řada lidí jí nepochybně uvěřila. I když hledám v lidech vždy to dobré, nemyslím si, že by pohnutky Andreje Babiše pro jeho vstup do politiky byly jen idealistické.