ANO zvažuje snížení koncesionářských poplatků České televizi
Redakce DRANO zvažuje snížení koncesionářského poplatku pro ČT, chce rozkrýt hospodaření České televize a na kanál ČT1 vrátit reklamu. Uvedly to Hospodářské noviny. Podle mediálního experta Milana Šmída ANO naskakuje na vlnu populismu posledních dnů.
Tlak na Českou televizi se stupňuje. Páteční Hospodářské noviny uvedly, že hnutí ANO uvažuje o snížení koncesionářských poplatků. Pro list to uvedl poslanec hnutí ANO a předseda sněmovní volební komise Martin Komárek.
Po senátorovi Janu Velebovi, který sice nakonec stáhl návrh zákona o koncesionářských poplatcích, avšak dle svých slov ho zcela jistě opět předloží, po kritice České televize z úst prezidenta Miloše Zemana, který zpravodajství ČT obvinil z náklonnosti k TOP 09, či po stížnosti Radě ČT na čtyři reportáže od společnosti Agrofert, pokračuje tlak politiků na veřejnoprávní televizi.
Vlivné veřejnoprávní médium kritizují politici v čase, kdy mají poslanci rozhodovat o Výroční zprávě České televize o hospodaření. Pokud by ji dvakrát za sebou neschválili, může padnout televizní rada i samotný generální ředitel. Poslanecká sněmovna bude v příštích týdnech také rozhodovat o pětici nových radních ČT.
„Hnutí ANO Andreje Babiše uvažuje o snížení koncesionářského poplatku pro Českou televizi. Ten dnes činí 135 korun měsíčně. Zároveň také plánuje návrat reklamy na kanál ČT1, odkud zmizela v roce 2012,“ uvedly Hospodářské noviny v pátek.