ČSSD, nebo Smíšené zboží, s. r. o.?

Filip Outrata

Česká sociální demokracie delší dobu připomíná obchod se smíšeným zbožím, nabízející kusy značně rozdílné, často nevalné kvality, navíc chaoticky uspořádané a mizerně propagované.

Dlouhodobý problém České strany sociálně demokratické je to, že skutečně v málokom dokáže vyvolat alespoň špetku nadšení a zápalu. To byl pravý důvod hubeného vítězství v posledních sněmovních volbách: jakmile se objevila nová, lákavá nabídka v podobě Babišova amorfního hnutí, rozplynuly se výsledky z průzkumů jako dým a nenadšené voliče už nic nedokázalo udržet.

Je ale, upřímně řečeno, těžké se nadchnout pro stranu, která delší dobu připomíná obchod se smíšeným zbožím, nabízející kusy značně rozdílné, často nevalné kvality, navíc chaoticky uspořádané a mizerně propagované. Takový obchod přitahuje stále méně lidí, až mu nakonec zůstanou věrní jen nostalgici a příbuzní majitelů.

×
Diskuse
JV
May 22, 2014 v 8.37
Souhlas s autorem
Bohužel. Obraz, který sama sobě ČSSD vytváří nejen některými svými kandidáty, ale i neustálými kmotrovskými skandály v regionech, je opravdu nevábný a těžko tolerovatelný. Na druhé straně je třeba vidět, že v tom Smíšeném zboží s.r.o. se také najde něco dobrého a nezkaženého. Což o téměř všech ostatních stranách, pro něž by byl nejpřiléhavější název „Soukromé zájmy s.r.o.“, neplatí. Bohužel se tento rozdíl nejeví jako postačující k tomu, abychom ČSSD považovali za rozhodující sílu, která by měla trvale vést Českou republiku dobrým směrem. Náhradu ovšem za ní nemáme žádnou.
Jiří Vyleťal