Nehájím to, co kritizujete
Saša UhlováK nošení šátku mají muslimské ženy různé postoje. Některé je považují za formu útlaku a rády by žily bez něj. Jiné je považují za integralní součást své identity a cítí se bez něj nepříjemně „jako nahé.“
Nyní proto zabijte všechny chlapce mezi dětmi a zabijte všechny ženy, které poznaly soulož s mužem. Všechny (mladé ženy), které nepoznaly soulož s mužem, nechte naživu pro sebe.
Když pročítám reakce na případ dvou muslimských dívek, které nechtěly studovat na zdravotní škole bez šátků na hlavě, utvrzuji se v názoru, že fanatismus není nutně náboženský, může být i protináboženský. Kdo se těch dvou dívek zastane s tím, že by měly mít právo studovat se zahalenými vlasy, stává se v očích svých názorových oponentů obhájcem ženské obřízky, stříkání kyseliny do tváře, domácího násilí, nucení k nošení šátků.
Otázka, jak můžu já, feministka, hájit právo žen zahalovat své vlasy, se nabízí. Nehájím ale primárně nošení šátku, nýbrž principy liberální společnosti, která bude otevřená všem, i muslimským ženám, aniž by určovala, jak mají žít. Jsem přesvědčena, že jedině tak se jim otevře cesta k možné emancipaci.
Knihy bez kontextu
Úvodní citát není z Koránu, nýbrž z Bible. Jsou to slova Mojžíšova a většina z nás by na základě tohoto nebo podobných citátů neoznačila evropskou křesťanskou tradici za násilnickou a nelidskou. Křesťanství ve své historii mělo mnoho podob, často se také mísilo s tradičními předkřesťanskými zvyky.
"Co má Semín a Bátora společného s katolickou církví ve Francii?" Možná jsem měl napsat "Cílem , bohužel té horší části katolické církve ve Francii (u nás např. Semín a Bátora),". Chtěl jsem poukázat na to, že i v církvi jsou lidé s nekřesťanskými motivy jednání. V té české i té francouzské. Ještě nějaká nejasnost ?
Asi před třemi lety, se v Francii projednával případ, kdy muslimský manžel žádal zrušení sňatku, protože manželka jej "mylně informovala o stavu její panenské blány". Považoval jsem za nehorázné, že soud v první instanci mu dal za pravdu a že se tím vůbec zabýval. Ale zaznamenal jsem zadostiučinění u skalních českých katolíků. Nejvyšší soud po roce tento skandální rozsudek naštěstí zrušil. Ty "katolické nadšence" vůbec nezajímalo, že i v západní Evropě muslimové praktikují vraždy z důvodů cti. Ta dívka byla patrně žhavý kandidát na vraždu. Znám asi osobně víc muslimů, než ti kdo zde diskutují. Mého přítele se jeho otec (Hadži- vykonal cestu do Mekky) pokusil zabít nožem, protože si vzal za ženu katoličku. Není třeba muslimy odsuzovat, ale je třeba být opatrný vůči projevům islamismu.
On pan Kuchejda prostě ví, že reakce žáka na ponižování je "hysterická islamistická reakce".
Ty uražené studentky svým oblečením, zřejmě nikoliv náhodou symbolizují agresívní islamismus.
p.s. Může jméno Profant symbolicky vyjadřovat zprofanovaného (nedůvěryhodného) člověka ? Pozor Pavel Kohout vás může žalovat pro nactiutrhání.
Taky je potřeba být opatrný vůči přílišné opatrnosti vůči projevům "islamismu" (čti: islamofobii).
Piráti vychází z přesvědčení o možnosti řešení poznáním získaném otevřenou neomezenou informací.
Podobně jsou na tom i mnozí republikáni - jak věřící tak pohané.
Pane Kuchejdo, bití manželek povoluje, dokonce doporučuje kdekdo, jistě ne žádné náboženství obecně.
Ještě by mne zajímalo, kdo konkrétně povoluje bití manželek. Je to Dopravní ispektorát, pokud manžel usoudí, že mu "zahla" na špatnou stranu ( v autě ) ? Nebo snad okresní hygienik, pokud manžel usoudí , že chodí poněkud ušmudlaná ? Nebo soukromá poradna pro výživu, pokud manžel usoudí, že manželkou mu předkládaná strava má nízkou nutriční hodnotu ? Nemám v tom jasno.
Pokud piráti alespoň částečně využijí poznatku, že lidé často nejednají v souladu s tím, co mají za racionálně nejpřesvědčivější a že naopak svá přesvědčení odkládají, když nevyhovují jejich erotickým nebo agresivním přáním, potřebě sebeúcty, touze po bezpečí ve vztahu, případně dalším základním potřebám. A že svá přesvědčení uzpůsobují tomu, jakých cílů chtějí momentálně dosáhnout; přičemž jejich názory a domněnky plavou na povrchu ve stejném směru, v jakém se pod povrchem žene emocionální bouře, tak mají šanci možná získat politickospolečenský vliv........... domnívám se..