Pražský magistrát i Středočeský kraj o plánu rozšířit letiště mlčí. Proč?

Anna Vinklárková

Středočeský kraj zahájil územní řízení k rozšíření ruzyňského letiště. Kapacita by se měla zvýšit ze současných patnácti na dvacet jedna milionů cestujících ročně. Přesto instituce o probíhajícím řízení mlčí. Veřejnému zájmu navzdory.

Znepokojující je fakt, že projekt masivního rozšíření pražského letiště je založen na zastaralých údajích. Stanovisko posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) pochází z roku 2011 a bylo opakovaně prodlužováno, naposledy v únoru 2024. Některé části dokumentace, která je podkladem pro současné stanovisko, sahají dokonce až do roku 2005. Foto pixabay

Zahájení územního řízení na paralelní dráhu Letiště Václava Havla, oznámené na úřední desce Středočeského kraje 30. září, je krokem zásadního významu. Paralelní dráha zasáhne nadměrným hlukem desetitisíce lidí v Praze i v širším regionu a všechny obyvatele metropolitní oblasti svými dalšími důsledky — znečištěním ovzduší, dopady na klima či dále posíleným turismem. Přesto o něm ze strany odpovědných institucí směrem k veřejnosti chybí aktivní komunikace.

×