Nakolik si česká vláda cení vzdělání?
Tereza DvořákováBylo dobře známo, že tisíce dětí nejsou připraveny na online výuku. Odpovědnost nyní vláda delegovala na nadace a neziskové organizace. Školám i ohroženým rodinám žádné prostředky neuvolnila.
„Je konec května a zatím jsme zvládly vypracovat látku a úkoly k počátku dubna,“ sděluje s jistým zoufalstvím v hlase jedna z dobrovolnic naší organizace Společnost Tady a teď, která pracuje s dětmi z vyloučených lokalit. Se svou desetiletou žákyní mají několikahodinové online schůzky prakticky každý den, a přesto jsou pozadu. Rodiče dívky mají základní vzdělání, plní, co je v jejich silách, vysvětlit ale novou matematickou látku jako zlomky, nezvládnou.
Na stránkách Ministerstva školství se v několika apelativních bodech můžeme dočíst, že je třeba, aby učitelé přistupovali k zadávání úkolů citlivě a brali na zřetel možnosti konkrétních žáků. A že pro zdárný průběh vzdělávání na dálku je potřeba udržovat zpětnou vazbu, co do množství i obtížnosti učiva, a nepřenášet tíhu vzdělávání na rodinu.