Deník Referendum zahajuje kampaň #jsmeDR. Rozhodne o naší existenci
Redakce DRMnohá média zavádějí platební bránu, Deník Referendum však touto cestou jít nechce. Obrací se proto na své čtenáře s dosud největší kampaní vybízející k podpoře. K úsilí redakce se připojila celá řada osobností, jako první Petr Pithart.
Po celé září bude v Deníku Referendum a na jeho sociálních sítích čtenáře den co den překvapovat nová osobnost, která se vyzná z toho, čeho si na DR cení. Všichni ti, kdo vyhověli žádosti redakce a zapojili se, vyzývají k tomu, aby čtenáři zavedli svůj trvalý příkaz ve prospěch našeho Nadačního fondu.
Jako první promluvil na podporu novin Petr Pithart: „DR čtu skoro každý den. Vážím si v něm — jako bonusu! - věcných, soustředěných a svobodomyslných diskuzí. To jinde jen tak nenajdete.“
Pokud by však DR neprosazoval pouze jednotnou názorovou linii a dával v závažných tématech prostor i autorům zcela názorově protikladným, čtenáři by nebyli odkázáni na zásobování hotovými pravdami a mohli by v tomto plodném střetávání myšlenek nalézat pravdu sami.
Domnívám se, že by to podnítilo i ochotu většího množství lidí finančně přispívat na takovouto svobodnější a zajímavější platformu.
Tento přístup ke čtenářům by ovšem předpokládal obtížné zřeknutí se pevného přesvědčení o nutnosti šířit vlastní pravdu.
Boříme všechna ideologická tabu!
Nic z toho, co bylo tradováno, nesmí nadále platit!
Rozplétáme gordický uzel všeobecné manipulace, staré zkostnatělé noviny jednotného názoru musí uvolnit místo nové a svěží multipolitice!
K otázce kdo a kam se současně uchyluje s pocitem křivdy bych dodal jeden postřeh v souvislosti s událostmi v Chemnitz.
Úspěch pravicového populismu má hodně co do činění i s všeobecným rozpadem dosavadní ekonomické a politické střední vrstvy na západě.
Ze znejistěné střední vrstvy se generuje celkem široká vrstva troskotajících, neschopných udržet krok s avantgardou profitérů globalizace.
Následný pocit bezmocnosti rezultující z pocitu kulturní a sociální méněcennosti. aktivuje v současnu příklon k radikální pravici.
A ten je v zóně posttotalit socialistické ideologie přirozeně výraznější....bych dodal.
O ten ostatně jde i našim nepřátelům, ne o to, zda v něm bude mít navrch jimi podporováná jedna, či taktéž jimi podporovaná druhá strana konfliktu.
Hledáme paní na úklid
Hledáme paní na úklid,
co by nám dopřála na práci klid.
Nesmí bejt ženská kozatá,
ale ani moc hubatá,
nejlépe taková stará megera,
co by držela hubu a vytřela.
Přesvědčí obsah DR pokud nebude prosazoval pouze jednotnou názorovou linii a bude dávat prostor i autorům názorově protikladným.
Roční příspěvek jsem i letos zaokrouhlil nahoru, aby na měsíc vycházela částka v celých desetikorunách. Na současnou kampaň zareaguji, podobně jako loni, přidáním 50% navrch.
Ale abych si řekl také svoje. Petra Pitharta mám v úctě (už jsem mu odpustil, že proti současnému prezidentovi nekandidoval). Nemusí na mě ovšem na stránkách vyskakovat každou chvíli "jako čertík Bertík" (mladší nechť si vygooglují). Můj vztah k reklamě je celkově velmi negativní, takže mi její koexistence s vlastním přispíváním může začít dělat problémy. Už proto, z egoistických pohnutek, se přimlouvám za finanční podporu i od dalších čtenářů DR.
Ona reklama může jednomu nasadit "brouka do hlavy". Jaké by to bylo za vlády a la DR? Mnozí čtenáři a snad i redaktoři, abych je nepodcenil, by asi zabědovali. Hrozila by nejednota, chaotičnost, či ideologizace? Dobrá. Také by však, upozorňuje mě reklama, včetně „obtížného Pitharta“, bylo asi až příliš při starém. Říká se tomu konvergence. Pozor na ni již tady a teď.
Společně s Bohuslavem Sobotkou a Vladimírem Špidlou ho řadím mezi nejlepší předsedy vlády, jaké kdy Česká republika měla.