Vznik společného podniku Penty a dopravního podniku pro metro D se odkládá

Radek Kubala

Záměr na vytvoření společného podniku Penty a pražského dopravního podniku pro výkup pozemků na trase metra D radní hlavního města odložili. Město chce vyčkat na analýzu dopadů nové legislativy. Návrh kritizuje Trojkoalice i Piráti.

Pražští radní odložili záměr na vytvoření společného podniku společnosti Penta Investments a Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), který měl vykoupit pozemky potřebné pro výstavbu trasy metra D. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) příslušný materiál stáhl z programu úterního jednání Rady hlavního města. Zřízení společného podniku dlouhodobě kritizuje Trojkoalice a Piráti, podle kterých je plán netransparentní a potenciálně rizikový pro městský rozpočet .

Podle náměstkyně primátorky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) radní o vytvoření společného podniku nejednali, protože ČSSD a politickému hnutí ANO chyběl dostatečný počet hlasů pro schválení záměru. „V mezičase se bude zvyšovat tlak na radní za politické hnutí ANO a ČSSD, aby společný podnik podpořili,“ řekla Deníku Referendum Kolínská.

Vedení města chce podle informací ČTK vyčkat na analýzu dopadů Sněmovnou schválené poslanecké novely zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury, která zařadila metro D do seznamu prioritních staveb, pro něž bude možné využít institut takzvaného mezitímního rozhodnutí.

Projde-li zákon i Senátem, investoři by mohli zahájit výstavbu bez ohledu na spor o výši náhrad za pozemek, který potřebují vykoupit. Stavět by tedy mohli i na parcelách, jež doposud nevlastní s tím, že odškodnění by se řešilo až ve druhém kroku a případné soudní pře by nebránily realizaci stavby.

×