O potřebnosti trasy D

Alena Zemančíková

Stanice Kačerov je jedním z nejhůře vyprojektovaných a nejméně civilizovaných míst v Praze vůbec a nikdy neprošla stavební reformou. Tento fakt se zdá být tolerovatelný jenom proto, že se tu bude stavět metro D a reforma se s tím spojí. Ale stavba je stále v nedohlednu.

Pamatuju ještě časy, kdy stanice Kačerov byla konečná. Nové — a úplně první — metro C se tehdy nekritizovalo, jednak byl reálný socialismus a tohle byla jeho reprezentativní stavba, jednak, musím uznat, jsme za ně byli tak rádi, že nás to nějak ani nenapadlo.

Už dávno však vidím, že stanice metra Kačerov je jedním z nejhůře vyprojektovaných a nejméně civilizovaných míst v Praze vůbec (konkurovat mu může snad jen Smíchovské nádraží, kde je však metro mnohem novější). Na Kačerově jsou všude samé schody. Nahoru člověk ještě může vyjet po eskalátoru, ale dolů po schodech musí. Většina (skoro všechny) autobusy přijíždějí směrem od obrovských sídlit Lhotka, Modřany, Novodvorská, Libuš a Písnice na opačnou stranu silnice, než je stanice metra. Přechod je vyřešen podchodem — schody dolů, schody nahoru — a pak do metra znovu schody dolů. Tohle překonat s kočárkem nebo s pohybovým omezením je martýrium. Silnice je přehrazena zábradlím, aby si nikdo nemohl zkrátit cestu horem.

×
Diskuse
JM
March 21, 2011 v 13.48
Konečně článek v Deníku Referendu, se kterým se dá souhlasit. Stavba linky "D"(*) by měla být a měla být jednou z priorit. Docela chápu, že nikdo nechce zásadně přestavovat stanice, které budou v budoucnu pro daleko méně autobusů.

(*) Myslím úsek Písnice - Pankrác - Náměstí Míru (či kde to nakonec ukončí), ne pokračování na Žižkov a Vysočany.
ES
March 21, 2011 v 22.59
Máte svatou pravdu, paní Zemančíková!
Když ještě stanice Kačerov svítila novotou, nekritizovali jsme vůbec nic. Jednak jsme byli šťastni, že se tím zatraceně zkrátilo naše každodenní putování do Města (autobusem a tramvají bratr bratru přes hodinu), jednak jsme byli mladí, ani s kočárkem jsme nejezdili a vůbec nevěděli, co je arthrosa. Navrhovala bych, aby veškeré testování (které jistě stojí nekřesťanské peníze) prováděli maminky s dětmi a důchodci s francouzskými holemi.
Fakt je, že trasa D by se hodila, ale v současné době to moc nevypadá. Znamená to, že musíme proto trpět špínu a nepořádek na té nejhorší stanici? Mimochodem ten dvacetčtyři hodiny fungující novinový stánek - jak mne poučily děti - funguje taky proto, že zdaleka neprodává jen noviny.
March 22, 2011 v 1.30
ve vestibulu bude developerovo
Popis Kačerova je trefný a D mělo být pochopitelně dávno ve stavbě místo C do "Letňan" a A do Motola.

Pozornosti čtenářů však doporučuji toto:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=693532
Vestibul metra Kačerov bude prodán developerům. Ti tam mají mj. zřídit onen bezbariérový přístup. Zajímalo by mě, jaké bude DP platit firmě "ošupné" za své cestující, kteří budou muset soukromým vestibulem projít. Asi nejsem sám, kdo za tím tuší nekalost.

(Zdá se, že DP už nedokáže nic udělat sám, vše musí prodat nebo outsourcovat. Myslím, že by měl prodat i trasu metra a outsourcovat jeho provoz třeba u firmy Haje Plaza & Letnany Park Subway Ltd.)
JM
March 22, 2011 v 13.34
"Zdá se, že DP už nedokáže nic udělat sám, vše musí prodat nebo outsourcovat."

Je tomu tak. Ne, že by občas některý prodej nebyl smysluplný, ale v posledních letech jde o rozprodej všeho, co ještě prodat jde. Přitom v některých případech by byl výhodnější dlouhodobý pronájem.