Lidé doletí dříve na Mars, než vyjedou z nádraží u řeky Svratky

Miroslav Patrik

Zastupitelstvo města Brna rozhodovalo 27. února o variantě modernizace železničního uzlu. Na podporu nádraží v centru vystoupilo dvacet čtyři lidí. Zveřejňujeme rozšířenou verzi jednoho z projevů, který přednesl Miroslav Patrik.

Zastupitelé Brna dnes de facto podruhé rozhodují o poloze nádraží. Poprvé to bylo před téměř čtrnácti lety při změně územního plánu Brna dne 21. června 2004. Dnes se tu schyluje k odsunu nádraží podruhé. Mám tak pocit, že dvojka je nějakou magickou číslicí Brna. A proč?

V červnu 2004 Brno potvrdilo pod vedením primátora Petra Duchoně z ODS odsun nádraží. V únoru 2018 chce Rada města Brna pod vedením primátora Petra Vokřála z hnutí ANO opět odsun. Oba Petrové si tak předávají jakéhosi Černého Petra.

Od roku 2004 Brno tvrdilo, že je nutné odsunuté nádraží rychle postavit, neboť Česká republika získá asi osm miliard korun z Operačního programu Doprava. Nyní, v roce 2018, se tvrdí to samé, ale už se neříká, o jaké miliardy korun má přesně jít. Jde tak o dvě pohádky, neboť Česká republika žádné peníze z Operačního programu Doprava na odsun nádraží nedostane.

Moderní nádraží v centru má již čtrnáct let podporu veřejnosti. Foto FB Nádraží Brno

V letech 2006 až 2014 byl v Brně primátorem dvě volební období Roman Onderka z ČSSD, který sice před volbami 2006 byl pro nádraží v centru, ale po získání funkce již hájil odsun nádraží. Ani dvě jeho volební období ale nepomohla k tomu, že by se odsun nádraží výrazně pohnul k cíli.

×