Černý kluk z letáku a Facebook udělali Lidl na den kladným hrdinou
Zuzana VlasatáDalší fenomenální — a mezinárodní — ostuda české společnosti je příkladem toho, jak se celá společnost stává vinou nezvládané komunikace v sociálních sítích zranitelnější vůči davovým psychózám.
Lidl, patrně nejoblíbenější — totiž osmi spotřebitelskými tituly Obchodník roku ověnčený — obchodní řetězec u nás ve svém propagačním letáku oblékl sportovní mikinu s kapucí na černošského mladíka. A na sociálních sítích vypukl totální shitstorm, doslovně „bouře sraček“ — což je výraz, který si troufáme použít nejen proto, že věrně vykresluje situaci, ale především, že jej k popisu této události, dokonce v titulku, použil i německý deník Die Welt.
Několik lidí se do firmy pustilo, že prý jde o „multi kulti propagandu“ a „negr“ v katalogu uráží jejich vlastenecké cítění a podobně. „Nemám nic proti černochům, ale i pro ně bude lepší když zůstanou ve své vlasti,“ dodávali jiní s tím, že nejtypičtější rysem podobných komentářů je množství pravopisných chyb. Inu, vlastenci.
Lidl na to zareagoval sympaticky: „Jsme v Evropě 21. století, kde soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa.“
Událost okrajového významu bavila a zaměstnávala po celý den tolik chytrých hlav, jako by šlo o něco mimořádného. Například o vyvlastnění Agrofertu.